In de steeds competitievere wereld van B2B-bedrijven is het genereren van kwalitatieve leads essentieel voor succes. Maar wat is B2B leadgeneratie precies en hoe kunnen bedrijven het meeste uit hun inspanningen halen? In deze blog duiken we dieper in op B2B leads genereren en delen we waardevolle strategieën om relevante leads aan te trekken en te converteren.
Het is essentieel voor een onderneming om leads te genereren om op deze manier klanten binnen te halen. Een goede website kan helpen bij het binnen halen van leads. Wil jij een goede website laten bouwen? Kom dan in contact met Tools2Grow.
Wat is B2B Leadgeneratie?
B2B leadgeneratie verwijst naar het proces van het aantrekken en identificeren van potentiële klanten (leads) die interesse hebben in de producten of diensten van een bedrijf. Het is de eerste stap in het salesproces en stelt bedrijven in staat om waardevolle relaties op te bouwen met potentiële klanten.
In tegenstelling tot B2C leadgeneratie, waarbij bedrijven zich richten op consumenten, richt lead genereren B2B zich op andere bedrijven als doelgroep. Het is cruciaal om te begrijpen dat kwaliteit boven kwantiteit gaat bij B2B leadgeneratie, omdat een waardevolle lead meer impact kan hebben dan tientallen niet-relevante leads.
Wat is leadgeneratie
Leadgeneratie is een proces om de interesse van potentiële klanten te wekken met als intentie de omzet te verhogen. In de afgelopen jaren is dit proces enorm ontwikkeld. Hoe bedrijven vroeger lijsten af moesten en alleen maar bezig waren met koude acquisitie is dit tegenwoordig anders, dankzij de technologische ontwikkelingen.
Bij lead generatie wordt er door middel van een marketingstrategie een bepaalde doelgroep aangesproken die voor het bedrijf interessant is. Op deze manier kan je doelgerichter te werk met lead generatie!
Wat is B2B?
B2B is een Engelstalige afkorting voor business-to-business. Direct vertaald naar het Nederlands houdt dit in van bedrijf tot bedrijf. In de meeste gevallen gaat het hier om bedrijven die enkel zaken doen met bedrijven. Denk hierbij aan een groothandel die alleen levert aan winkels. Hier levert een bedrijf, de groothandel, aan een ander bedrijf, de winkel.
Online en offline B2B lead generatie
Binnen de B2B leadgeneratie spreekt men van twee verschillende soorten. Er bestaat zowel online lead generatie als offline lead generatie. De naam zegt het eigenlijk al, maar bij online lead generatie wordt de focus gelegd op het online bereiken van de leads en bij offline lead generatie wordt de focus gelegd op het offline benaderen van de leads.
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat er enkel een specifieke techniek het beste bij jouw bedrijf past. Wel kan het zo zijn dat jouw klanten actiever zijn offline dan online, dan is het erg interessant om de B2B lead generatie strategie hier op aan te passen! Om jou verder te informeren over zowel de offline en online B2B lead generatie leggen we dit in onderstaande kopjes verder voor jou uit!
De B2B online leadgeneratie
Bij B2B online leadgeneratie wordt de focus gelegd op het online genereren van leads. Hierbij wordt er een combinatie gemaakt van het bereiken van leads en een super sterkte marketingstrategie. Bij online B2B lead generatie is dit ook zeer van belang, omdat er door deze online marketingstrategie de leads bereikt moeten worden.
Er kan door het gebruik van online B2B lead generatie verschillende kanalen worden ingezet om de leads te bereiken. Houd er rekening mee dat de kanalen die je kiest aansluiten op de doelgroep. Wanneer je er voor kiest om andere kanalen te gebruiken die jouw doelgroep niet bereikt zullen er mogelijk minder leads worden gegenereerd.
De B2B offline leadgeneratie
Onder offline lead generatie wordt de lead generatie verstaan die offline plaats vindt, dus niet op online platformen. Een goed voorbeeld van b2b leads is door middel van koude telefonische acquisitie. Dit is een bekende manier bij het genereren van leads. Het nadeel aan deze manier van leads genereren is dat veel mensen dit als irritant ervaren, waardoor er hierdoor minder snel succesvol leads bereikt kunnen worden.
Deze manier van leads genereren B2B is het meest geschikt voor bedrijven waarvan de doelgroep niet veel online actief is. Door een offline manier te gebruiken is er kans leads te genereren zonder dat er online platformen ingeschakeld moeten worden.
B2B leadgeneratie – strategieën!
Er zijn verschillende strategieën die bedrijven kunnen inzetten bij het benaderen van business to business leadgeneratie. Zo zijn er verschillende offline strategieën, maar nog meer online strategieën. Het is belangrijk bij het kiezen van een strategie om te kijken of deze strategie aansluit bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Door een strategie te kiezen die aansluit bij jouw doelgroep kan er sneller resultaat behaald worden.
Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken naar het doel van de B2B leadgeneratie strategie. Is het doel om mensen te bereiken via e-mail campagnes? Dan is het belangrijk om bij de strategie daar de focus op te leggen. Het is met name belangrijk om te kijken welke strategie het beste aansluit bij het doel van jouw organisatie en bij jouw doelgroep.
De rol van contentmarketing
Allereerst is een contentmarketing een krachtige strategie. Middels contentmarketing kun je waardevolle content bieden aan je doelgroep. Op deze manier kun je waarde bieden aan je potentiële klanten. Blogartikelen, whitepapers, LinkedIn posts, e-books en webinars zijn slechts enkele voorbeelden van content formats die effectief kunnen zijn bij het aantrekken en converteren van B2B-leads.
Zorg ervoor dat je content inspeelt op de specifieke uitdagingen en behoeften van je doelgroep. Dan heb je de meeste kans om echt waardevolle leads aan te trekken. Het kan hierbij helpen om de doelgroep eerst te onderzoeken, hierdoor kan je erachter komen wat het beste werkt voor jouw doelgroep!
Een voorbeeld van een contentmarketing lead generatie post op LinkedIn is in onderstaande afbeelding te zien. Daarnaast is het ook mogelijk om de LinkedIn marketing uit te besteden aan Tools2Grow. Op deze manier zorgen wij er samen voor dat jouw leads worden bereikt!
Het belang van landingspagina’s
Landingspagina’s zijn van essentieel belang bij het benaderen van B2B leads! Maar wat zijn landingspagina’s precies? Landingspagina’s zijn pagina’s op de website die zijn ingericht om de bezoeker te informeren over het product of dienst waar zij naar op zoek waren. Deze pagina’s zijn vaak erg conversie gericht gemaakt. Op deze manier hoopt de eigenaar van de website gegevens van de klant te verzamelen door middel van een contactformulier.
Het is belangrijk bij een landingspagina dat jouw website meteen de aandacht van de bezoeker trekt. Het is daarom erg belangrijk duidelijk te laten zien dat de landingspagina hetgeen is waar de bezoeker naar op zoek is. Weet je niet zeker of jouw landingspagina goed is ingericht? Ga dan aan de slag met A/B testen, op deze manier weet je wat wel en juist niet werkt voor jouw doelgroep! De conversieoptimalisatie van jouw website kan je ook uitbesteden.
Het toepassen van E-mailmarketing
Ook e-mailmarketing blijft een effectieve manier om leads te koesteren en relaties op te bouwen met potentiële klanten. Bij e-mailmarketing benader je potentiële leads direct. Het is dan ook erg belangrijk dat je zorgt dat je de mails relevant en gepersonaliseerd zijn. Stuur gepersonaliseerde en doelgerichte e-mails met waardevolle inhoud om je leads betrokken te houden bij je merk.
Social media als speler binnen B2B leadgeneratie
Social media is een erg belangrijke en grote speler onder de jongere doelgroep. Wanneer jouw doelgroep actief is op social media is het belangrijk om deze platformen te betrekken bij jouw B2B leadgeneratie!
Wanneer jij aan de slag gaat met social media als lead generatie strategie is het belangrijk om voor dat je start een goede strategie te bepalen. Doe onderzoek naar de platformen waar jouw doelgroep zich op bevind. Welke advertentie methoden werken het beste en wat trekt jouw doelgroep het meeste aan?
Wanneer jouw socialemediastrategie gericht is op de B2B lead generatie is het belangrijk om zakelijke socialmediakanalen erbij te betrekken. De zakelijke doelgroep is veelal actief op LinkedIn en is daarom in de meeste gevallen een goed platform voor B2B lead generatie! Maar naast LinkedIn is het ook mogelijk om op Facebook te adverteren, zolang jouw doelgroep er maar op actief is! Bij Tools2Grow is het ook mogelijk om jouw Facebook advertenties uit te besteden.
Zoekmachine optimalisatie – wordt beter vindbaar!
Naast het bieden van waardevolle content is ook zoekmachineoptimalisatie (SEO) erg belangrijk voor het genereren van B2B leads. Hiermee zorg je er namelijk voor dat je goed zichtbaar bent voor je doelgroep. Door je website te optimaliseren voor relevante zoekwoorden en gerelateerde zoektermen, vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf in zoekmachines. Doe grondig zoekwoordenonderzoek om te begrijpen waar potentiële klanten naar op zoek zijn en pas deze inzichten toe om waardevolle content te creëren die aansluit bij hun behoeften. Heb je hier hulp bij nodig? Bij Tools2grow kun je ook SEO uitbesteden!
Tools voor leadgeneratie B2B
Er zijn verschillende handige tools die bedrijven kunnen gebruiken voor de leadgeneratie B2B! Op deze manier kan de strategie optimaal worden benut. Deze tools kunnen bijdragen aan het genereren van meer leads en het optimaliseren van jouw B2B leadgeneratie strategie. Het is belangrijk om onderzoek te doen naar de verschillende tools om er op deze manier achter te komen welke tool het beste werkt voor jouw leadgeneratie B2B strategie!
LinkedIn sales Navigator
LinkedIn sales navigator is een handige tool wanneer jij jouw leads op LinkedIn wil bereiken! Met deze tool kan je namelijk erg doelgericht zoeken naar personen of bedrijven die voor jou relevant en interessant kunnen zijn. Met deze tool kun je verschillende, zoek filters instellen. Denk hierbij aan bedrijfsgrootte, opleiding, branche, ervaring, functie of locatie!
Het voordeel aan deze tool is dat deze tool samenwerkt met andere interessante B2B leadgeneratie tools zoals Salesforce, dit zorgt ervoor dat al jouw leads en contacten in een overzicht staan. Daarnaast is deze tool ook interessant wanneer jouw doelgroep actief is op LinkedIn, daardoor kan je door middel van deze tool nog specifieker zoeken naar jouw doelgroep!
Lead generatie met LinkedIn – tips en trucs!
Voordat je begint met het bereiken van leads op LinkedIn is het belangrijk om een duidelijk plan van aanpak te hebben. Wanneer er geen duidelijk plan van aanpak is, ben je aan het zoeken naar bedrijven of personen zonder een achterliggende gedachte of plan. Daardoor bereik je misschien leads die wellicht niet interessant zijn voor jouw bedrijf.
Daarnaast is het tegenwoordig steeds makkelijker om geavanceerd te zoeken op LinkedIn. Hiermee bedoelen we dat er steeds meer filters op LinkedIn zijn waardoor er zeer specifiek kan worden gezocht naar personen en bedrijven! Let hierbij wel op dat je alleen filters instelt die interessant zijn voor jouw zoekopdracht. Anders kunnen er veel leads misgelopen worden.
Bedrijven en personen vinden het erg fijn om op een persoonlijke manier aangesproken te worden. Wanneer je een geautomatiseerd bericht stuurt, komt dit voor bedrijven of personen vaak minder interessant over dan wanneer je een bericht aanpast op het bedrijf of de persoon.
Ook is het belangrijk om relevante content te plaatsen op jouw LinkedIn-profiel. Deel content die voor de lezer interessant is, op deze manier genereer je meer bezoekers op jouw LinkedIn-profiel en mogelijk ook meer leads door een goede B2B leadgeneratie.
Als laatste tip kan het helpen om te adverteren op LinkedIn om de doelgroep te bereiken.
HubSpot
HubSpot is een bekend platform om jouw gehele B2B lead generatie strategie op te beheren. Denk hierbij aan het beheren van jouw LinkedIn campagnes en het beheren van de gegevens van de klant. Al de sociale media kanalen van jouw bedrijf kunnen hierop worden beheerd waardoor je automatisch dezelfde content deelt op deze platformen.
Het zorgt er dus voor dat jouw bedrijf gestructureerd met verschillende kanalen kan werken. Daarnaast kan er ook een duidelijk overzicht worden verkregen met andere bedrijfsprocessen.
Salesforce
In het kopje over LinkedIn hebben we de naam al een keer laten vallen: Salesforce!
Het is een wereldwijd bekend systeem die bedrijven gebruiken om de interacties met klanten bij te houden. Het doel van het systeem is om de klantreis van jouw klanten in kaart te brengen en jouw strategie hier op aan te laten sluiten. Zoals gezegd is het een erg handige tool omdat het onder andere samenwerkt met LinkedIn waardoor deze gegevens automatisch in jouw CRM systeem komen te staan.
Het meten van mijn succes – B2B lead generatie
Wanneer je aan de slag gaat met een B2B lead generatie strategie is het belangrijk om het succes van deze strategie te meten. Op basis hier van weet je wat je moet veranderen aan de strategie en kan je de strategie nog beter in zetten om jouw leads te bereiken. Er zijn verschillende methoden waardoor je het succes van jouw B2B lead generatie strategie kan bepalen. Deze verschillende methoden worden in onderstaande tekst verder toegelicht.
Het conversie ratio | Hoeveel van jouw bezoekers is een lead?
Het conversie ratio zegt iets over het succes van jouw B2B lead generatie campagne. Het geeft namelijk weer wat de verhouding is tussen het totaal aantal en het aantal dat daadwerkelijk een lead is geworden. Denk hierbij aan het voorbeeld dat er 1000 website bezoekers zijn en dat 100 bezoekers daadwerkelijk een formulier hebben ingevuld.
Het conversie ratio is belangrijk om te weten, omdat je op deze manier weet hoe succesvol jouw B2B lead generatie strategie is. Wanneer je een zeer lage conversie ratio hebt weet je dat je iets moet aanpassen aan jouw strategie, maar wanneer jouw conversie ratio juist erg hoog is weet je dat jouw strategie succesvol is voor jouw doelgroep.
Lead kwaliteit | Kwaliteit boven kwantiteit!
Bij het genereren van leads is het belangrijk dat je veel conversie krijgt op jouw website. Hoe mooi het ook is om te zien dat jouw website veel bezoekers heeft, is het nog belangrijk of jouw website ook daadwerkelijk leads binnen haalt. Daarbij is het begrip kwaliteit over kwantiteit zeer belangrijk. Je hebt liever minder leads, maar kwalitatieve leads dan heel veel leads die niks opleveren.
Daarom is het belangrijk om de kwaliteit van jouw B2B leads te bepalen. Een kwalitatieve lead, is een lead die daadwerkelijk een formulier heeft ingevuld op jouw website. Wanneer er een eental bedrijven zijn die dit hebben gedaan is het belangrijk om je leads te kwalificeren
Kosten per lead
De kosten per lead houden de kosten in die jij maakt per lead. Zoals verteld in deze blog zijn er verschillende strategieën om leads te bereiken, denk hierbij aan e-mailmarketing of contentmarketing. Het invoeren van deze strategieën kost geld, door de kosten van deze strategieën te delen onder de kwalitatieve leads weet je precies hoeveel de kosten per lead zijn!
Hoe kan ik een B2B leadgeneratie plan opzetten?
Nu we enkele belangrijke strategieën hebben besproken, is het tijd om te kijken hoe je leads genereren B2B effectief kan implementeren. Hierin komen een aantal stappen aan bod, zoals het bepalen van je doelgroep, het maken van een plan, het zorgen voor relevante content, het optimaliseren van je content en het gebruik van gerichte marketingstrategieën. Daarnaast is het ook belangrijk om altijd goed te analyseren en zo je proces te blijven optimaliseren.
Stap 1 – Begrijp je doelgroep!
Het begrijpen van je doelgroep is de basis van een succesvolle B2B leadgeneratie strategie. Verzamel gegevens over je doelgroep om hun behoeften en uitdagingen beter te begrijpen. Dit stelt je in staat om gerichte marketinginspanningen te leveren die aansluiten bij hun interesses. Zo kun je beter personaliseren.
Stap 2 – Stel duidelijke conversie doelen
Wanneer je aan de slag gaat met B2B lead generatie is het belangrijk om duidelijke conversie doelen te stellen. Wat wil je bereiken met de strategie en hoeveel conversie wil jij hieruit halen? Dit is belangrijk bij het meten van de resultaten maar ook belangrijk bij de uitvoering.
Stap 3 – Identificeer de juiste kanalen
Wanneer jij jouw doelgroep begrijpt en hebt geïdentificeerd zou jij precies moeten weten op welke kanalen jouw doelgroep actief is. Wanneer jij weet op welke kanalen de doelgroep actief is kan jij bepalen welke kanalen jij gaat inzetten om jouw leads te bereiken.
Stap 4 – Optimaliseren van de content en de website
Je website is het digitale visitekaartje van je bedrijf. Zorg er dus voor dat je goede website op maat laat maken. Dit moet een website zijn die gebruiksvriendelijk is en duidelijke call-to-actions heeft om leads te converteren. Een overzichtelijke website met relevante inhoud kan het verschil maken bij het vasthouden van bezoekers en het genereren van leads.
Stap 5 – Maak gebruik van een PDCA- cyclus
Wanneer je jouw B2B leads klaar hebt kan je dit plan gaan uitvoeren! Bij het uitvoeren van het plan is het mogelijk dat je wat dingen tegenkomt die niet goed werken of juist wel goed werken. Het is belangrijk om dit mee te nemen naar de verbetering van het huidige plan. Door middel van een PDCA-cyclus kan je dit proces makkelijk doorlopen.
Een PDCA-cyclus staat voor plan, do, check, act! Met dit model kan je stap voor stap een praktijk probleem aanpakken. Hiervoor maak je eerst een plan, voer je het vervolgens uit, check je of dit plan werkt en stuur je het plan bij! Op deze manier heb je uiteindelijk een B2B leadgeneratie plan wat voor jou en voor jouw doelgroep het beste werkt!
Lead generatie in de praktijk
Hoewel wij lead generatie duidelijk omschrijven, heeft ieder bedrijf hier een eigen perceptie van. Voor bedrijven kan een lead betekenen iemand die op de website is of juist iemand die een formulier invult. Wat wij wel vaak in de praktijk zien is dat er gebruik wordt gemaakt van een funnel. Deze wordt ook wel de B2B lead generatie funnel genoemd. Het is belangrijk dat jij met de strategie rekening houdt op welke potentiële lead jij je richt. Iedere potentiële lead heeft een andere aanpak nodig.
Het is ook mogelijk om de B2B lead generatie uit te besteden aan een marketing bureau. Op deze manier wordt er een goede B2B lead generatie strategie uitgewerkt.
Sales en marketing gaan hand in hand
Wanneer mensen aan B2B lead generatie denkt, zal waarschijnlijk eerst de sales afdeling bij iemand opkomen. Dit komt door de oude aanpak van B2B lead generatie. Tegenwoordig wordt een B2B lead generatie strategie voornamelijk ontwikkeld door de markering afdeling. Echter is het erg belangrijk voor de marketingafdeling dat de sales afdeling vervolgens deze leads oppakt.
De samenwerking tussen sales en marketing is dus van uiterst belang om van een lead een klant te maken. Een goede marketingstrategie is essentieel voor het bereiken van deze leads. Maar een lead gerichte aanpak in de sales is net zo van belang om uiteindelijk deze lead binnen te halen als klant.
Het belang van sales bij B2B lead generatie
Sales speelt een enorm grote rol wanneer het gaat om leads genereren B2B. De sales afdeling zorgt er aan het eind voor dat een lead converteert tot een klant. Dit houdt in dat ze potentiële klanten moeten identificeren, benaderen, en overtuigen om daadwerkelijke aankopen te doen.
Het is belangrijk bij B2B lead generatie dat er een relatie wordt opgebouwd met de potentiële klant. Hierdoor kan je als bedrijf vertrouwen winnen en is de kans om de conversie te verhogen groter. Daarnaast is het ook van belang dat wanneer een lead interesse heeft getoond dat het sales personeel met kennis naar deze lead gaat. Denk hierbij aan belangrijke aspecten als: waar heeft de lead interesse in getoond, in welke branche zit de potentiële klant, wat kunnen mogelijk interessante producten voor de klant zijn, etc.
Wanneer er een eerste contact moment is geweest met de potentiële klant is het belangrijk dat er een vervolg afspraak komt. Wanneer dit te lang duurt kan dit bij de potentiële klant zorgen voor verlies in interesse.
Het belang van marketing bij B2B lead generatie
Tegenwoordig speelt marketing een enorm grote rol wanneer het gaat om B2B leads genereren. Door een marketingstrategie te ontwikkelen die aansluit op jouw B2B leadgeneratie plan kan er veel verkeer komen naar jouw website. Deze marketingstrategieën zorgen ervoor dat jouw potentiële klant bewust wordt van jouw bedrijf en de producten en/of diensten.
De marketingafdeling zal waardevolle en relevante content moeten ontwikkelen om er voor te zorgen dat de klanten naar de website gaan. Denk hierbij aan het schrijven van relevante blogs en het plaatsen van relevante content op de sociale media kanalen. Daarnaast is het belangrijk dat de marketingafdeling een goede doelgroep segmentatie maakt om de marketingstrategie nauw aan te laten sluiten bij de wensen van de doelgroep.
Ook is het belangrijk dat de marketingafdeling een goede overdracht achterlaat aan de sales afdeling. Op deze manier weet de sales afdeling de huidige stand van zaken met betrekking tot de strategieën.
Tips voor het samenwerken!
Om een goede samenwerking aan te gaan tussen de sales en de marketingafdeling worden er 3 tips gegeven die jouw bedrijf op weg helpen!
Tip 1 – Duidelijke communicatie en afstemming
Zorg ervoor dat je regelmatig vergaderingen of overlegmomenten hebt waarin de sales en marketingafdeling hun doelen en strategieën delen. Marketing kan bijvoorbeeld updates geven over lopende campagnes en de kwaliteit van de leads die ze genereren. Sales kan feedback geven over de kwaliteit van leads en welk type leads het meest waardevol zijn.
Tip 2 – Een goede leadoverdracht
Zorg ervoor dat jouw bedrijf processen ontwikkeld en criteria maakt voor het overdragen van B2B leads van marketing naar sales. Dit omvat het definiëren van wat een gekwalificeerde lead is en welke informatie over de lead aanwezig moet zijn voordat deze wordt overgedragen.
Zorg ervoor dat beide afdelingen begrijpen hoe dit proces werkt en hoe leads worden opgevolgd zodra ze aan sales zijn overgedragen.
Tip 3 – Gedeelde doelstellingen en KPI’s
Werk samen aan gemeenschappelijke doelstellingen en meetbare KPI’s (Key Performance Indicators). Bijvoorbeeld, stel gezamenlijke doelstellingen voor lead conversie percentages en omzetgroei vast. Dit zorgt ervoor dat beide afdelingen dezelfde doelen nastreven en zich bewust zijn van hun gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het succes van de organisatie.
Kom jij er niet uit met jouw B2B leadgeneratie – Tools2Grow helpt!
Het genereren van kwalitatieve B2B leads kan nogal een uitdaging zijn. Gelukkig hoef je het niet allemaal zelf te doen. Wij kunnen je helpen! Bij Tools2grow zijn we gespecialiseerd in B2B leadgeneratie en kunnen wij je helpen met het bereiken van de juiste doelgroep en het aantrekken van leads. Meer weten? Neem contact met ons op!
Veel gestelde vragen
B2B-leadgeneratie is het proces van het identificeren en aantrekken van potentiële zakelijke klanten (leads) voor je bedrijf. Het is essentieel omdat het helpt bij het opbouwen van een gezonde pijplijn met potentiële klanten, wat kan leiden tot meer verkoopkansen en uiteindelijk tot klantacquisitie.
Optimaliseer je B2B-leadgeneratieproces door constant te testen en te meten, het gebruik van analytische tools, het personaliseren van je benadering, het automatiseren van herhaalbare taken, het aanbieden van waardevolle incentives en het verzamelen van feedback van zowel leads als sales.
Enkele veelvoorkomende fouten zijn het negeren van leadkwalificatie, het niet opvolgen van leads, het versturen van ongevraagde en irrelevante e-mails, het niet bieden van waardevolle content, en het ontbreken van een geoptimaliseerde website en landingspagina’s.
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Sorry, we konden geen berichten vinden. Probeer andere zoekterm(en).
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.