Wat is LinkedIn Marketing?
Bedrijfspagina
Als bedrijf is het erg handig en slim om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken. Hierop kun je laten zien waar je voor staat als bedrijf en kun je berichten met jouw doelgroep delen. Bovendien kun je hier heel selectief beslissen wie wat van jou te zien krijgt. Zo kun je jouw boodschap goed laten aansluiten op de ontvanger. Het maakt je bedrijfspagina de ideale basis van jouw LinkedIn marketing.
Persoonlijk profiel
Naast de bedrijfspagina is het belangrijk om ook je persoonlijke profiel in te zetten als marketinginstrument. Mensen hechten vaak meer waarde aan persoonlijk gedeelde content, in plaats van via de bedrijfsaccount. Dit zorgt voor meer interactie. Persoonlijke content is dus een belangrijk onderdeel van je LinkedIn marketing strategie.
Interactie via groepen
LinkedIn heeft ook diverse groepen waarin mensen inhoudelijke kennis met elkaar doelen. Je kunt hier lid van worden en actief interacteren, waardoor je echt binding krijgt met je doelgroep. Let er wel op dat je dit niet als promotiekanaal gaat gebruiken, maar op een inhoudelijke manier je zichtbaarheid vergroot. Zo kun je jouw expertise laten zien en kun je interessante connecties opbouwen.
Advertenties
Tenslotte kun je ook via LinkedIn adverteren. Hiermee kun je specifieke diensten, producten of waardevolle content delen onder jouw doelgroep. Het voordeel van adverteren op LinkedIn is dat je kunt targeten op zakelijke kenmerken, iets wat op andere platformen niet mogelijk is. Je kunt ook mensen over de streep halen om klant te worden, bijvoorbeeld door websitebezoekers te benaderen met extra info in de vorm van een whitepaper of e-book.
Hoe wij jou gaan helpen in 3 stappen
1: Uitgebreide Analyse
We starten met een uitgebreide analyse: waar is jouw doelgroep precies naar op zoek, waar liggen de kansen ten opzichte van jouw concurrenten en met welke LinkedIn-strategie krijgen we jouw advertenties onder de aandacht van potentiële klanten.
2: LinkedIn-Strategie Uitvoeren
We gaan stapsgewijs aan de slag met jouw LinkedIn. We bepalen de doelgroepen, stellen de advertentieteksten op en richten de ideale landingspagina in op je website.
3: Maandelijkse Videocall
Maandelijks bespreken we in een videocall onze werkzaamheden, de resultaten die we tot nu toe behaald hebben en wat we de komende maand gaan uitvoeren.
Kosten LinkedIn Marketing uitbesteden
De kosten van LinkedIn marketing uitbesteden zijn niet zo te zeggen. Ze bestaan uit twee onderdelen: de content en de techniek. Eerst heb je de juiste informatieve en overtuigende content nodig, die vervolgens via advertenties of een mailinglijst onder de aandacht wordt gebracht. We geven je graag een prijs op maat wanneer we weten wat je wensen zijn.
Onze bewezen aanpak
Bij Tools2grow helpen wij bedrijven al jaren met hun LinkedIn marketing. Onze bewezen strategie heeft hier dan ook al veel goede resultaten opgeleverd voor onze opdrachtgevers. Benieuwd hoe die strategie eruit ziet? Laten we hier even kort op ingaan.
Eerst inspireren, dan overtuigen
Onze aanpak is nooit standaard. We kiezen altijd voor een strategie op maat die past bij jouw doelgroep, jouw bedrijf en de oplossing die jij biedt. Wat we wél altijd proberen te doen is je potentiële klanten inspireren met hoogstaande content die indruk maakt. Pas daarna staat de doelgroep namelijk open om zich te laten overtuigen. Bovendien kunnen we jouw B2B-doelgroep heel nauwkeurig bereiken via targeting. Zoek je bijvoorbeeld directeuren van bedrijven tot 10 medewerkers? Dan gaan we die heel gericht benaderen. Wil je jouw LinkedIn marketing uitbesteden, dan weet je dus al een beetje hoe we dit gaan aanpakken. We pakken als fullservice bureau alle onderdelen voor je op, dus je hoeft nergens meer achteraan.
Kwaliteitscontent zorgt voor leads
Zodra je écht meerwaarde biedt met je content, wil je doelgroep best een e-mailadres of telefoonnummer achterlaten. Met behulp van content die perfect aansluit op de pijnpunten die jouw doelgroep ervaart, zorgen we voor succesvolle campagnes. Dat kan een whitepaper zijn, maar ook een afgeschermde video, een inspirerende webinar of een ander type content. Samen met jou maken we hier een goed inhoudelijk en overtuigend verhaal van voor op LinkedIn én voor op de landingspagina’s op je website. Ook kunnen wij ervoor zorgen dat deze landingspagina’s zoveel mogelijk klanten opleveren via conversieoptimalisatie (CRO).
Van leads maken we klanten
Misschien denk je bij LinkedIn marketing uitbesteden nog niet direct aan leadopvolging, maar voor ons is dat een logisch vervolg. We denken direct aan het opzetten van een e-mailfunnel of het inzetten van conversiegerichte advertenties die we ‘targetten’ op geïnteresseerden. De manier waarop we dat doen is altijd anders, dus laten we eens brainstormen over de mogelijkheden. Dan kunnen we je ook meteen vertellen wat de kosten zijn voor de strategie die we samen kiezen. Er is namelijk geen standaard prijslijst voor LinkedIn marketing uitbesteden.
Onze verwachtingen van LinkedIn Marketing in 2024
LinkedIn heeft zijn groei de laatste jaren voortgezet, en we kunnen verwachten dat dit in 2024 zo blijft. Met meer professionals die zich bij het platform voegen, wordt het netwerk steeds relevanter voor B2B-marketing. Daarnaast zal kunstmatige intelligentie ook een grotere rol gaan spelen. Adverteerders kunnen hun campagne zo namelijk beter richten op specifieke doelgroepen. In 2024 verwachten wij dan ook meer targeting- en personalisatiemogelijkheden. LinkedIn marketing uitbesteden blijft dan ook in 2024 nog steeds een erg verstandige optie.
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.