Wil jij meer rendement uit je SEO halen en zorgen dat je hoger rankt in Google? Kies dan voor SEO uitbesteden en haal meer resultaat uit Google.
Bekend van:
"*" geeft vereiste velden aan
Wij helpen jou aan meer klanten uit Google! Maar wat gaan we dan precies doen? Wat gaat het kosten? En hoe weet je zeker dat wij de partij zijn die jou het beste gaat helpen?
Om daar een antwoord op te geven gaan we eerst de huidige situatie analyseren. Stel daarom direct jouw vraag en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
We starten met een uitgebreide analyse: waar zoekt je doelgroep precies naar, waar laten jouw concurrenten kansen liggen en met welke SEO-strategie ga je topposities behalen in Google.
We gaan stapsgewijs aan de slag met de drie cruciale SEO-onderdelen: content maken, websitetechniek verbeteren en de websiteautoriteit verhogen via linkbuilding.
Maandelijks bespreken we in een videocall onze werkzaamheden, welke resultaten we tot nu toe behaald hebben en wat we de komende maand gaan uitvoeren.
SEO uitbesteden is het proces van zoekmachine optimalisatie uit handen geven aan een professional. Dit kan een online marketing bedrijf zijn, maar ook een freelancer.
Wanneer je SEO uitbesteed, zullen de volgende diensten onder handen worden genomen door de SEO professional:
Het uiteindelijke doel van bedrijven die SEO uitbesteden is dus om ervoor te zorgen dat hun website beter gevonden wordt in de zoekresultaten van zoekmachines, wat kan leiden tot meer bezoekers op de website en mogelijk ook meer conversies en omzet voor hun bedrijf.
Er zijn verschillende redenen waarom het uitbesteden van SEO aantrekkelijk kan zijn voor je bedrijf. Eerder in de blog werd al benoemd dat het veel tijd bespaart om een SEO professional met de nodige kennis in te huren. De wereld van online marketing veranderd voortdurend. In het verleden werden heel andere technieken gebruikt dan nu. Je doet er dan ook goed aan om SEO uit te besteden aan iemand die de trends op de voet volgt.
Wanneer je SEO uitbesteed, dien je er wel rekening mee te houden dat SEO uitbesteden tijd kost en dat je dus op korte termijn niet heel veel resultaalt zult zien. Een goede SEO strategie kost namelijk tijd en geduld, maar zal op lange termijn veel opleveren. Het is dus wel belangrijk om realistische verwachtingen te hebben en vertrouwen in het bedrijf waar je SEO aan uitbesteed.
Het traject van het uitbesteden van SEO kan per bedrijf en per aanbieder verschillen, maar over het algemeen zal het volgende verloop hebben:
Een voorbeeld van hoe het uitbesteden van SEO in de praktijk kan verlopen is als volgt.
Stel dat je een beautysalon in Tilburg hebt en dat je graag wil dat potentiele klanten deze online beter kunnen vinden. Dus klop je aan bij een online marketing bureau. Deze maakt een nul-meting, stelt een plan op en voert deze uit. Uiteindelijk zal deze middels een rapportage aantonen dat de strategie heeft gewerkt.
Er zijn vele voordelen van SEO uitbesteden aan professionals. Hieronder volgt een opsomming van de belangrijkste voordelen.
De kosten voor SEO uitbesteden kunnen sterk variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Zo kan het tarief per uur of per project variëren, afhankelijk van de aanbieder en de gevraagde diensten. Ook kan het tarief afhangen van de grootte en complexiteit van je website en de gewenste doelstellingen.
Hieronder vind je een indicatie van de kosten voor SEO uitbesteden, kijkend naar verschillende situaties.
Kleine website met weinig concurrentie
Heb je een kleine website met weinig concurrentie? Bijvoorbeeld een kleine locale webshop. Dan is het uitbesteden van SEO al mogelijk vanaf een paar honderd euro per maand. Er is dan namelijk niet zo veel nodig om de concurrenten voor te zijn op Google.
Grotere website met veel concurrentie
Heb je een grotere website met veel concurrent? Bijvoorbeeld een landelijke webshop. Dan is er wel wat meer voor nodig om boven de concurrentie uit te stijgen. Het uitbesteden van SEO zal dan al snel duizenden euros per maand kosten. Voornamelijk het vergaren van goede backlinks is wat het kostenplaatje hoger maakt dan bij een website met weinig concurrentie.
Het is verstandig om vooraf goed te onderzoeken wat de kosten zijn voor het uitbesteden van SEO en wat je hiervoor terug kunt verwachten. Vaak zal de partij waarbij je SEO laat uitbesteden je een offerte geven. Zo weet je precies waar je aantoe bent.
SEO uitbesteden kan handig zijn voor bedrijven die zich willen richten op hun kernactiviteiten en niet teveel tijd willen besteden aan het optimaliseren van hun website. Door SEO uit te besteden aan professionals, kun je zelf een hoop tijd besparen.
Het uitbesteden van SEO zal uiteindelijk leiden tot een hoger rendement voor je bedrijf. En dat terwijl je er zelf niks voor hoeft te doen! Door je website te laten optimaliseren, zal je beter gevonden worden in Google. Dit kan dit leiden tot meer bezoekers op je website en daarmee ook meer conversies en dus omzet. Zo zal het rendement van je bedrijf op lange termijn verhogen.
Natuurlijk kun je jouw SEO zelf doen, maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de tijd die je aan je core business kunt besteden. Bovendien doe je het altijd 'erbij' en niet als hoofdtaak. Dat is toch anders dan wanneer je iemand kunt inschakelen die elke dag met jouw SEO is. Daarom kiezen de meeste ondernemers toch voor SEO uitbesteden.
Bij Tools2Grow kun je jouw SEO van A tot Z uitbesteden. We analyseren allereerst jouw bedrijf om te bepalen waar voor jou de kansen liggen en bepalen vervolgens een resultaatgerichte SEO-strategie. Daarnaast kunnen we je voorzien van hoge kwaliteit content, zorgen dat je website technisch goed functioneert en gaan we aan de slag met linkbuilding.
Wil jij jouw bedrijf ook online laten groeien? Maar weet je niet goed hoe je dit aan kunt pakken? Dan ben je bij Tools2grow aan het juiste adres! Wij zorgen voor de juiste strategie voor jouw bedrijf, zodat jouw website snel beter zal scoren in Google. Benieuwd wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!