SEO uitbesteden?

Wil jij meer rendement uit je SEO halen en zorgen dat je hoger rankt in Google? Kies dan voor SEO uitbesteden en haal meer resultaat uit Google.

Bekend van: 

Gratis advies? Start nu:

"*" geeft vereiste velden aan

  • 10+ jaar SEO-ervaring
  • 9.6 beoordeeld door klanten
  • Meer dan 200 topposities in Google

Jouw SEO-strategie verbeteren?

Wij helpen jou aan meer klanten uit Google! Maar wat gaan we dan precies doen? Wat gaat het kosten? En hoe weet je zeker dat wij de partij zijn die jou het beste gaat helpen?
Om daar een antwoord op te geven gaan we eerst de huidige situatie analyseren. Stel daarom direct jouw vraag en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Hoe we jouw SEO gaan verbeteren

Analyse

We starten met een uitgebreide analyse: waar zoekt je doelgroep precies naar, waar laten jouw concurrenten kansen liggen en met welke SEO-strategie ga je topposities behalen in Google.

SEO-strategie uitvoeren

We gaan stapsgewijs aan de slag met de drie cruciale SEO-onderdelen: content maken, websitetechniek verbeteren en de websiteautoriteit verhogen via linkbuilding.

Maandelijkse videocall

Maandelijks bespreken we in een videocall onze werkzaamheden, welke resultaten we tot nu toe behaald hebben en wat we de komende maand gaan uitvoeren.

Wij werken voor oa:

Klanten beoordelen Tools2Grow met een

Tools2Grow
5.0
Gebaseerd op 40 beoordelingen
powered by Google
js_loader

Onze partners:

Wat zeggen onze klanten?

Wat is SEO uitbesteden?

SEO uitbesteden is het proces van zoekmachine optimalisatie uit handen geven aan een professional. Dit kan een online marketing bedrijf zijn, maar ook een freelancer.

Wanneer je SEO uitbesteed, zullen de volgende diensten onder handen worden genomen door de SEO professional:

  1. Optimaliseren technische aspecten website
    De SEO professional zal de technische aspecten van je website verbeteren en zo de algehele gebruiksvriendelijkheid optimaliseren.
  2. Zoekwoorden onderzoek uitvoeren
    Indien nodig zal de SEO professional een zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Aan de hand hiervan wordt bepaald op welke zoekwoorden gefocust wordt.
  3. Content schrijven
    Vervolgens zal de SEO professional ook zorgen voor de juiste content op je website. Hiervoor zal hij/zij gebruik maken van de zoekwoorden die goed scoren.
  4. Backlinks vergaren
    Tot slot zal de SEO specialist ook backlinks vergaren. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd. Dit is een effectief en belangrijk onderdeel van SEO.

Het uiteindelijke doel van bedrijven die SEO uitbesteden is dus om ervoor te zorgen dat hun website beter gevonden wordt in de zoekresultaten van zoekmachines, wat kan leiden tot meer bezoekers op de website en mogelijk ook meer conversies en omzet voor hun bedrijf.

Waarom SEO uitbesteden?

Er zijn verschillende redenen waarom het uitbesteden van SEO aantrekkelijk kan zijn voor je bedrijf. Eerder in de blog werd al benoemd dat het veel tijd bespaart om een SEO professional met de nodige kennis in te huren. De wereld van online marketing veranderd voortdurend. In het verleden werden heel andere technieken gebruikt dan nu. Je doet er dan ook goed aan om SEO uit te besteden aan iemand die de trends op de voet volgt.

Wanneer je SEO uitbesteed, dien je er wel rekening mee te houden dat SEO uitbesteden tijd kost en dat je dus op korte termijn niet heel veel resultaalt zult zien. Een goede SEO strategie kost namelijk tijd en geduld, maar zal op lange termijn veel opleveren. Het is dus wel belangrijk om realistische verwachtingen te hebben en vertrouwen in het bedrijf waar je SEO aan uitbesteed.

Hoe verloopt het uitbesteden van SEO?

Het traject van het uitbesteden van SEO kan per bedrijf en per aanbieder verschillen, maar over het algemeen zal het volgende verloop hebben:

  1. Zoeken naar een geschikte aanbieder.
    Ten eerste moet je op zoek naar een geschikte aanbieder. Bij het uitbesteden van SEO is het belangrijk dat je de professional kan vertrouwen. Kijk dus goed naar de reviews en/of referenties van een bedrijf of freelancer voordat je er mee in zee gaat.
  2. Aanleveren van informatie.
    De SEO professional zal vervolgens wat informatie willen vergaren, zoals de doelstelling van je bedrijf. Tevens zal er een nul-meting van je website worden gemaakt om te kijken wat de huidige staat is en waar de verbeterpunten liggen.
  3. Opstellen van een plan.
    Aan de hand van de verzamelde informatie zal de SEO professional een plan opstellen met de werkzaamheden die uitgevoerd zullen worden om je website te optimaliseren. Hierbij wordt vaak tevens een doelstelling bepaald en een tijdsbestek wat er voor nodig is om die doelstelling te halen.
  4. Uitvoeren van de werkzaamheden.
    Vervolgens zullen de afgesproken werkzaamheden worden uitgevoerd. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit het optimaliseren van de technische aspecten van je website, het schrijven van nieuwe content of het opbouwen van backlinks.
  5. Rapportage en evaluatie
    Na afloop van het traject zal de SEO professional een rapportage maken van de resultaten. Zo kun je zien wat het uitbesteden van SEO voor effect heeft gehad op je website.

Een voorbeeld van hoe het uitbesteden van SEO in de praktijk kan verlopen is als volgt.
Stel dat je een beautysalon in Tilburg hebt en dat je graag wil dat potentiele klanten deze online beter kunnen vinden. Dus klop je aan bij een online marketing bureau. Deze maakt een nul-meting, stelt een plan op en voert deze uit. Uiteindelijk zal deze middels een rapportage aantonen dat de strategie heeft gewerkt.

De voordelen van SEO laten uitbesteden

Er zijn vele voordelen van SEO uitbesteden aan professionals. Hieronder volgt een opsomming van de belangrijkste voordelen.

  1. Meer kennis en ervaring
    Professionals die zich bezighouden met SEO hebben vaak meer kennis en ervaring op het gebied van SEO dan de gemiddelde ondernemer. Daarmee kunnen zij uiteindelijk betere en snellere resultaten boeken.
  2. Tijdsbesparing
    Door SEO uit te besteden bespaar je een hoop tijd. Deze tijd kun je gebruiken voor andere belangrijke taken binnen je bedrijf.
  3. Sterkere online zichtbaarheid
    Door je SEO te laten uitbesteden versterk je je online zichtbaarheid. Dit leidt uiteindelijk tot een hogere omzet.

De kosten van SEO uitbesteden

De kosten voor SEO uitbesteden kunnen sterk variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Zo kan het tarief per uur of per project variëren, afhankelijk van de aanbieder en de gevraagde diensten. Ook kan het tarief afhangen van de grootte en complexiteit van je website en de gewenste doelstellingen.

Hieronder vind je een indicatie van de kosten voor SEO uitbesteden, kijkend naar verschillende situaties.

Kleine website met weinig concurrentie
Heb je een kleine website met weinig concurrentie? Bijvoorbeeld een kleine locale webshop. Dan is het uitbesteden van SEO al mogelijk vanaf een paar honderd euro per maand. Er is dan namelijk niet zo veel nodig om de concurrenten voor te zijn op Google.

Grotere website met veel concurrentie
Heb je een grotere website met veel concurrent? Bijvoorbeeld een landelijke webshop. Dan is er wel wat meer voor nodig om boven de concurrentie uit te stijgen. Het uitbesteden van SEO zal dan al snel duizenden euros per maand kosten. Voornamelijk het vergaren van goede backlinks is wat het kostenplaatje hoger maakt dan bij een website met weinig concurrentie.

Het is verstandig om vooraf goed te onderzoeken wat de kosten zijn voor het uitbesteden van SEO en wat je hiervoor terug kunt verwachten. Vaak zal de partij waarbij je SEO laat uitbesteden je een offerte geven. Zo weet je precies waar je aantoe bent.

SEO uitbesteden voor maximaal resultaat

SEO uitbesteden kan handig zijn voor bedrijven die zich willen richten op hun kernactiviteiten en niet teveel tijd willen besteden aan het optimaliseren van hun website. Door SEO uit te besteden aan professionals, kun je zelf een hoop tijd besparen.

Het uitbesteden van SEO zal uiteindelijk leiden tot een hoger rendement voor je bedrijf. En dat terwijl je er zelf niks voor hoeft te doen! Door je website te laten optimaliseren, zal je beter gevonden worden in Google. Dit kan dit leiden tot meer bezoekers op je website en daarmee ook meer conversies en dus omzet. Zo zal het rendement van je bedrijf op lange termijn verhogen.

Veel gestelde vragen

  • Je bespaart jezelf veel tijd en dus geld
  • Onze ervaren specialisten weten precies hoe ze met SEO jouw doelgroep kunnen overtuigen
  • Je haalt uit uitbesteden meer leads dan wanneer je het zelf doet

Natuurlijk kun je jouw SEO zelf doen, maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de tijd die je aan je core business kunt besteden. Bovendien doe je het altijd 'erbij' en niet als hoofdtaak. Dat is toch anders dan wanneer je iemand kunt inschakelen die elke dag met jouw SEO is. Daarom kiezen de meeste ondernemers toch voor SEO uitbesteden.

Bij Tools2Grow kun je jouw SEO van A tot Z uitbesteden. We analyseren allereerst jouw bedrijf om te bepalen waar voor jou de kansen liggen en bepalen vervolgens een resultaatgerichte SEO-strategie. Daarnaast kunnen we je voorzien van hoge kwaliteit content, zorgen dat je website technisch goed functioneert en gaan we aan de slag met linkbuilding.

Ook SEO laten uitbesteden?

Wil jij jouw bedrijf ook online laten groeien? Maar weet je niet goed hoe je dit aan kunt pakken? Dan ben je bij Tools2grow aan het juiste adres! Wij zorgen voor de juiste strategie voor jouw bedrijf, zodat jouw website snel beter zal scoren in Google. Benieuwd wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!