Hoe we jouw SEA gaan verbeteren
1: Analyse
We starten met een uitgebreide analyse: waar is jouw doelgroep precies naar op zoek, waar liggen de kansen ten opzichte van jouw concurrenten en met welke SEA-strategie krijgen we jouw advertenties bovenaan in Google.
2: SEA-Strategie Uitvoeren
We gaan stapsgewijs aan de slag met jouw SEA. We bepalen de doelgroepen, stellen de advertentieteksten op en richten de ideale landingspagina in op je website.
3: Maandelijkse Videocall
Maandelijks bespreken we in een videocall onze werkzaamheden, welke resultaten we tot nu toe behaald hebben en wat we de komende maand gaan uitvoeren.
Waarom SEA uitbesteden?
Als je zeker wilt weten dat je gevonden wordt in Google door jouw doelgroep, dan zijn Google Ads de ideale manier om dit te bereiken. Jij komt bovenaan wanneer jouw potentiële klanten op zoek naar je zijn. Daarmee haal je bezoekers naar je website. Het is uiteraard mogelijk om zelf alles te doen op het gebied van Search Engine Advertising (SEA). Het uitbesteden van SEA is echter een stuk efficiënter, in tijd en in kosten. Terwijl jij je focust op je producten, diensten en klanten verzorgen wij je online resultaten. Dat zeggen we niet zomaar, dat bewijzen we graag. Vraag een gratis SEA Quickscan aan en onze specialisten zorgen voor SEA-campagnes die scoren. We ontzorgen je van A tot Z. Wat er ook nodig is om met online adverteren een goed resultaat te halen: wij zorgen ervoor!
Jouw SEA-strategie verbeteren?
Wij helpen jou aan meer klanten uit Google door jouw SEA te optimaliseren! Maar wat doen we dan precies? Wat zijn de kosten? En hoe weet je zeker dat wij de partij zijn die jou het beste gaat helpen?
Om daar een antwoord op te geven gaan we eerst de huidige situatie analyseren. Stel daarom direct jouw vraag en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
Wat kan SEA jou opleveren?
Een goede vindbaarheid is cruciaal om je producten of diensten bij je doelgroep zichtbaar te krijgen. SEA is daarin de kortste route, doordat je direct adverteert in de zoekmachines en bovenaan komt in bijvoorbeeld Google. Je kunt met SEA je zichtbaarheid vergroten door te adverteren in de zoekresultaten, maar ook met vertonen van jouw banners op diverse websites. Door specifieke zoekwoorden te gebruiken en te kijken waar jouw doelgroep zich online bevindt, kun je heel gericht de doelgroep targeten. Zo haal je meer mensen naar je website om ze vervolgens binnen te halen als klant.
Hoe behaal je succes met SEA?
Voor het optimale resultaat is het belangrijk om je SEA-campagnes goed op te zetten vanuit een grondige analyse en deze constant te optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan:
- het aanpassen van de biedstrategie
- zoekwoorden toevoegen en uitsluiten
- advertentieteksten testen
- doelgroepen testen
Om dit goed te kunnen doen is de juiste expertise en tijd nodig, tijd die jij als ondernemer of marketing manager beter kan besteden aan het runnen van jouw eigen business. Dat maakt het uitbesteden van jouw SEA de perfecte oplossing. Terwijl jij je bezig kunt houden met je bedrijfsvoering zorgen onze experts er voor dat je campagnes het maximale resultaat behalen in zoekmachines als Google.
Hoe werkt je SEA uitbesteden?
Wanneer wij voor je aan de slag gaan met jouw SEA gaan we eerst met jou in overleg om te kijken waar voor jouw bedrijf de grootste mogelijkheden liggen. Daarna gaan we aan de slag met het bepalen van je strategie en voeren we de campagnes voor je uit. Hierbij zijn er verschillende mogelijkheden:
- Tekstadvertenties: jouw advertenties verschijnen bovenaan de zoekresultaten in Google.
- Display advertenties: online banners die verschijnen op de websites waar jouw doelgroep online te vinden zijn.
- Shopping advertenties: jouw producten worden vertoond wanneer iemand daar op zoek naar is, inclusief nuttige informatie om direct tot verkoop over te gaan.
We kijken welke soort campagne aansluit bij jouw doelen. Doordat wij de campagne van begin tot eind voor je opzetten, analyseren en optimaliseren heb jij verder nergens omkijken naar. Uiteraard bespreken en rapporteren we wel alles zodat je altijd op de hoogte bent van de stand van zaken.
Strategische analyse
We zetten natuurlijk niet zomaar wat Google Ads online als je jouw SEA bij ons uitbesteedt. We gaan heel gestructureerd voor je te werk. Allereerst analyseren we wie jouw doelgroep is en hoe zij zich online gedragen. We onderzoeken ook de strategie van je concurrenten, om daarvan te leren of om juist iets anders te gaan doen. Tot slot bekijken we de techniek en content van je website, omdat dit mede bepalend is voor het succes van je SEA-campagnes. Kies ervoor om jouw SEA uit te besteden aan ons en we pakken als fullservice bureau alle onderdelen voor je op. Je hoeft dus nergens meer achteraan.
Zoekwoorden en landingspagina’s
Waar zoekt je doelgroep eigenlijk op? Dat is het eerste wat we gaan onderzoeken. Op basis hiervan geven we je een advies op maat voor jouw situatie. Sommige zoekopdrachten zijn oriënterend, terwijl andere al richting een koopintentie gaan. Voor elke fase maken we passende advertentieteksten voor je. Wij meten precies wat je op welk moment moet aanbieden om van je doelgroep klanten te maken. Bovendien richten we ook de landingspagina’s op je website in, want vanuit de advertentie in Google moet de potentiële klant natuurlijk wel op de juiste plek terechtkomen. Na het live gaan van je campagnes blijven we continu optimaliseren op basis van de beschikbare data. Vertrouw op onze ervaring om het optimale resultaat te bereiken met je SEA!
SEA uitbesteden kosten
Wat zijn nu eigenlijk de kosten voor SEA uitbesteden? Daarvoor zijn geen standaard prijzen die voor elke SEA-campagne gelden. Het hangt allemaal af van de strategie die we samen kiezen. Daarbij zit er nog een onderscheid in de prijzen die je betaalt aan Google voor de kliks op je advertenties en de kosten die wij in rekening brengen voor onze werkzaamheden. Bij elkaar bepalen deze twee factoren wat de kosten zijn voor je SEA uitbesteden. Het voordeel van Google Ads is dat je precies weet wat je uitgeeft, doordat je een maximaal budget kan instellen per dag. Zo bepaal je zelf wat je uitgeeft. De kosten aan ons hangen helemaal af van wat we voor je oppakken, onze SEA-strategie is immers altijd volledig op maat gemaakt.
Combinatie met SEO uitbesteden
SEA wordt vaak vergeleken met SEO, de vindbaarheid via de organische zoekresultaten. De verschillen tussen SEA en SEO zitten voornamelijk in de directe kosten en of je voor een lange (SEO) of korte (SEA) termijn strategie kiest. Het een hoeft het andere echter niet uit te sluiten. Naast SEA kun je ook je SEO bij ons uitbesteden. Daarmee zorg je er ook voor dat je op de lange termijn goed vindbaar bent en zorg je voor een website die optimaal door Google wordt weergegeven. Net als bij SEA kun je ook bij SEO voor het totaalpakket bij ons terecht, van het creëren van krachtige content tot het optimaliseren van je website. Wij helpen je graag met het opzetten van een succesvolle online strategie voor jouw bedrijf!
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.