Zoekmachine marketing specialist

Gratis advies? Start nu:

  • 10+ jaar online marketing ervaring
  • 9.6 als beoordeling door klanten
  • Meer dan 150 succesvolle projecten

Meer omzet of leads vanuit zoekmachine marketing?

Wil je meer leads halen uit jouw zoekmachine marketing, zonder hier iedere dag zelf mee bezig te zijn? Schakel dan de hulp in van een echte zoekmachine marketing specialist. Onze specialisten staan voor je klaar en regelen alles van A-Z voor je. 

Ben je benieuwd hoe we jou precies kunnen helpen en wat het gaat kosten? Om dat helder te krijgen willen we graag eerst kennis met je maken en de huidige situatie analyseren. Op basis van die analyse ontvang je van ons een voorstel. Start daarom meteen met onze gratis quickscan en binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op.

Voordelen van een zoekmachine marketing specialist

  • Wij regelen alles van A-Z voor je
  • Onze specialisten hebben 10+ jaar ervaring en worden beoordeeld met een 9,6
  • We baseren al onze keuzes op data

Wat is zoekmachine marketing?

Zoekmachine marketing is erop gericht om meer klanten halen uit zoekmachines, zoals bijvoorbeeld Google. Dit doe je door de vindbaarheid te verbeteren door middel van website optimalisaties (SEO) of met behulp van adverteren (SEA). Zo zorg je ervoor dat potentiële klanten jouw bedrijf veel makkelijker kunnen vinden. Zoekmachine marketing helpt je bovenaan in Google te komen en van daaruit meer leads te genereren die je uiteindelijk meer omzet kunnen bezorgen. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw bedrijf optimaal vindbaar is voor jouw doelgroep.

Bovenaan zoekmachines komen

Om ervoor te zorgen dat jouw producten of diensten bij de doelgroep zichtbaar zijn is het van groot belang om goed vindbaar te zijn. Dat kan op twee manieren, door te optimaliseren of te adverteren. Met beide strategieën kun je jouw zichtbaarheid vergroten door met verbeteringen steeds hoger te ranken in Google, of door te betalen om er direct te staan. Door gebruik te maken van specifieke zoekwoorden en te analyseren waar jouw doelgroep online op zoekt kun je heel gericht targeten. Op die manier haal je meer mensen naar je website en kun je ze vervolgens binnenhalen als klant.

Waaruit bestaat zoekmachine marketing?

Grofweg wordt zoekmachine marketing onderverdeeld in twee onderdelen:

  • Zoekmachine optimalisatie: SEO
  • Zoekmachine marketing: SEA

Het verschil tussen beide zit hem vooral in de strategie en het budget. Waar zoekmachine optimalisatie meer gericht is op de wat langere termijn kun je met zoekmachine marketing direct bovenaan staan in Google. Aan de andere kant hoef je voor SEO niks te betalen aan Google, terwijl er bij SEA sprake is van advertentiekosten die je aan Google verschuldigd bent. Een combinatie van beiden is ook zeker mogelijk en levert je vaak het beste resultaat op.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw bedrijf zo hoog mogelijk wordt weergegeven in de organische, niet betaalde, zoekresultaten van Google. Hiervoor is het belangrijk om je website te optimaliseren op drie belangrijke pijlers:

  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit

Cruciaal belang van content

Je vindbaarheid staat of valt met goede content. Dit is niet alleen content die aansluit op de wensen van je bezoekers, maar ook op die van Google. Het gebruik van de juiste zoekwoorden en synoniemen is hierbij belangrijk, maar ook laten zien dat je relevante content hebt is een cruciaal punt voor Google. Laat jij zien dat je de beste content hebt op de zoekopdracht van jouw doelgroep, dan ga je stijgen in de zoekmachines.

Zoekmachine marketing specialistTechniek als fundament

De techniek van de website moet ook goed in elkaar zitten. Belangrijke aspecten hierin zijn onder andere de websitesnelheid, de veiligheid van de website maar ook de structuur. Wij zorgen ervoor dat de techniek achter je website goed in elkaar zit, zodat Google de website optimaal kan indexeren.

Bewijs van autoriteit

Het laatste aspect waar Google veel waarde aan hecht is de autoriteit van je website. Door relevante interne en externe links van andere websites laat je zien dat jouw website autoriteit heeft. Door middel van linkbuilding zorgen onze specialisten ervoor dat andere relevante websites naar jouw website gaan linken om je linkprofiel te verbeteren.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren is erop gericht om direct resultaat te behalen in de zoekresultaten. Door te adverteren kun je meteen bovenaan komen en relevante websitebezoekers binnen halen. Dit kan op verschillende manieren. De meest gebruikte campagnes zijn:

  • Tekstadvertenties: deze advertenties verschijnen helemaal bovenaan de zoekresultaten in Google.
  • Display advertenties: hiervoor gebruik je online banners die verschijnen op de websites waar jouw doelgroep online te vinden is.
  • Shopping advertenties: jouw producten worden vertoond wanneer iemand daar op zoek naar is, inclusief nuttige informatie om direct tot verkoop over te gaan.

Onze zoekmachine marketing specialist bepaalt samen met jou welke soort campagne het beste aansluit op jouw doelen. Om het optimale resultaat te behalen zetten de SEA-campagnes voor je op vanuit een grondige analyse en optimaliseren we deze continu op basis van de resultaten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Aanpassen van de biedstrategie
  • Zoekwoorden toevoegen en uitsluiten
  • Advertentieteksten testen
  • Doelgroepen testen

Om dit goed te kunnen doen is de juiste expertise en tijd nodig. Daarom kun je dit neerleggen bij onze specialisten. Terwijl jij al je tijd kunt spenderen aan de bedrijfsvoering zorgen onze specialisten er voor dat je campagnes het maximale resultaat behalen in zoekmachines als Google.

Aanpak van onze specialisten

Om jouw zoekmachine marketing optimaal in te richten en zo de beste resultaten te behalen gaan we je in drie stappen helpen:

  • Analyse: We starten met een uitgebreide analyse: waar zoekt je doelgroep precies naar, waar laten jouw concurrenten kansen liggen en welke zoekmachine marketing strategie gaat jou topposities bezorgen in Google. Hierbij bepalen we of SEO of SEA, of een combinatie van beiden het beste resultaat voor jouw bedrijf gaat behalen.
  • Strategie uitvoeren: In het geval van zoekmachine optimalisatie maken we content voor je, zorgen dat je website technisch goed is ingericht en gaan we met linkbuilding voor relevante links zorgen. Bij zoekmachine adverteren stellen we de advertenties voor je op, maken de campagnes en creëren de ideale landingspagina om resultaat te behalen.
  • Rapportage: Maandelijks bespreken we in een videocall onze werkzaamheden, welke resultaten we tot nu toe behaald hebben en waar we de komende maand op gaan focussen.

Zoekmachine marketing specialist inschakelen

Zoekmachine marketing is een complex en breed kanaal om jouw vindbaarheid te vergroten en via de zoekmachines nieuwe klanten te behalen. Hiervoor is kennis en tijd nodig, waardoor het uitbesteden aan een zoekmachine marketing specialist de ideale oplossing is. Onze experts weten precies wat er nodig is om jouw bedrijf te laten scoren in Google. Bovendien schakel je direct met één persoon en optimaliseert de specialist jouw zoekmachine marketing continu. Wil je graag weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Vraag een gratis Quickscan aan en wij laten direct weten wat de kansen zijn voor jouw bedrijf.

FAQ

Kan ik ook zelf mijn zoekmachine marketing doen?

Ja, iedere ondernemer kan zelf aan de slag met Google Ads. Voor goede resultaten heb je echter wel kennis en expertise nodig. Daarnaast gaat er veel tijd in zitten, waarvan het de vraag is of je die daar in wilt steken. Bovendien is het runnen van het bedrijf taak nummer één en is je zoekmachine marketing dan een bijzaak. Daarom is het raadzaam om een specialist in te huren die dagelijks bezig is met jouw zoekmachine marketing.

Wat zijn de voordelen van een zoekmachine marketing specialist?

  • Het bespaart jou veel tijd en dus geld
  • We beschikken over ervaren specialisten die precies weten hoe ze met zoekmachine marketing jouw doelgroep kunnen overtuigen
  • Door het bij een specialist uit te besteden behaal je meer leads dan wanneer je het zelf doet

Waar moet ik op letten als ik een zoekmachine marketing specialist zoek?

Er bestaan diverse bureaus die specialisten aanleveren. Daarom is het verstandig om eerst wat referenties op te vragen voordat je in gesprek gaat. Je moet je tijdens het gesprek begrepen voelen en het idee hebben dat je echt geholpen kan worden. Snapt de specialist daadwerkelijk wat jij met je bedrijf doet en wat jouw doelgroep wil? Dan heb je een geschikte specialist gevonden.

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?