Online marketing funnel

  • 10+ jaar online marketing ervaring
  • 9.6 als beoordeling door klanten
  • Meer dan 50 succesvolle projecten

Niet iedere potentiële klant overtuig je op dezelfde manier. Dat komt omdat ze allemaal met hun eigen specifieke vraag zitten. Bovendien zit niet iedereen in dezelfde fase van de online marketing funnel. Tools2Grow helpt je om de juiste boodschap voor de juiste doelgroep op het juiste moment aan te bieden. Dan krijg je pas écht resultaat uit je online marketing. We ontzorgen je graag van A tot Z. Wat er ook nodig is om online te scoren: wij zorgen ervoor!

De funnel gevisualiseerd: See-Think-Do-Care

Een whitepaper over het nut van jouw product kan heel laagdrempelige content zijn voor jouw doelgroep om je te leren kennen. Maar mensen die al op het punt staan om iets bij je te kopen, bereik je er niet mee. Dat komt door de fase van de online marketing funnel waar je doelgroep in zit. Je kunt de funnel visualiseren als een trechter die naar beneden toe steeds smaller wordt. Van bovenaf zijn de fases See-Think-Do-Care te onderscheiden. Eerst moet je gezien worden door je doelgroep. Daarna bied je content waarmee de potentiële klant overweegt om klant te worden bij je. In de Do-fase vindt de daadwerkelijke transactie plaats en daarna is de Care-fase aan de beurt: het aftersales-traject. Met onze ervaring maken we voor al deze fases de juiste content.

Een mix van elk aspect van online marketing

Wanneer we samen met jou gaan nadenken over je online marketing funnel, pakken we elk mogelijk aspect erbij om de juiste mix te maken. Denk daarbij aan Google Ads, je organische vindbaarheid (SEO) en je aanwezigheid op social media. Een standaardmethode bestaat niet, want we maken altijd een strategie op maat voor jouw bedrijf en jouw doelgroep. Je potentiële klanten inspireren we met hoogstaande content die indruk maakt. Want wij weten uit ervaring dat eerst iets weggeven om je doelgroep te overtuigen het beste werkt! Denk daarbij aan een whitepaper, een sampleproduct of een video. Voor elke stap van jouw online marketing funnel komen we als fullservice bureau met de juiste invulling. Je hoeft dus nergens meer achteraan.

Van bovenaan de funnel tot leadopvolging en aftersales

Denk je ook aan leadopvolging en het ‘warmhouden’ van je klanten? Wij wel. Anders zijn de leads die we je bezorgen immers nog steeds niets waard. Samen brainstormen we graag over opvolging en aftersales. We bieden je een duidelijk plan, inclusief de bijbehorende kosten. De strategie die we samen kiezen voor je online marketing funnel is daarvoor bepalend.

Meer weten? Vraag een gratis Online Marketing Quickscan aan!

Wil je weten welke mogelijkheden wij zien voor je online marketing funnel? Vraag een gratis Online Marketing Quickscan aan en je krijgt meteen inzicht in de opties die we je bieden, inclusief een plan van aanpak. Vind je het een goed plan? Dan gaan we graag samen met jou aan de slag met je online marketingcampagnes voor elke stap in de funnel.

Daarom besteed je jouw online marketing uit aan ons:

  • 10+ jaar ervaring in online marketing
  • 9,6 op basis van x reviews
  • Geen onderbuikgevoel, maar keiharde data

FAQ

Wat is een online marketing funnel?

De letterlijke vertaling is ‘trechter’ en daar kun je je vast wel iets bij voorstellen. Je doelgroep komt met een brede interesse binnen en wordt stapje voor stapje overtuigd om dieper de trechter in te gaan. Het uiteindelijke doel is er een terugkerende klant van te maken. Dat kan door voor elke stap in de funnel de juiste content aan te bieden.

Doorloopt iedere potentiële klant de hele funnel?

Nee, dat is afhankelijk van diverse factoren. Bijvoorbeeld hoe goed de potentiële klant jouw bedrijf of merk al kent. En hoe specifiek zijn klantvraag is. Het kan dus best zijn dat hij al halverwege de funnel is en je nog maar een klein zetje hoeft te geven. Daarom is het verstandig om voor elke stap content beschikbaar te hebben.

Hoe weten jullie wat werkt in online marketing?

We kunnen alles meten. Dat is het grote voordeel van online marketing. Door middel van de statistieken kunnen we zien wat werkt en wat niet. Zo sturen we continu bij.

Waar moet ik op letten als ik een online marketingbureau zoek?

Zodra je jouw online marketing wilt uitbesteden, kun je bij veel bureaus terecht. Waar het vooral om gaat, is dat jij je begrepen voelt. Snapt het bureau daadwerkelijk wat jouw bedrijf doet en wat jouw doelgroep wil, zodat de online marketing funnel optimaal wordt ingericht? Dan kun je met een gerust hart zakendoen.

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?