Spring naar content

Customer journey

Wij helpen jouw bedrijf sneller groeien via zoekmachine marketing!

  •  Wij ontzorgen jou van A tot Z
  •  Beste resultaat dankzij ervaren specialisten
  •  Wij kennen de belangrijkste zoekmachine marketing ontwikkelingen

De customer journey  is de reis die de klant maakt vanaf het eerste contact met een bedrijf of organisatie tot aan de aankoop en after sales. De customer journey bestaat uit verschillende fases, zoals awareness fase,  consideration fase en decision fase.

 

De fases van de customer journey

In de awareness fase ontdekt de klant het  bedrijf of de organisatie en leert hij of zij wat het bedrijf of de organisatie te bieden heeft. In de consideration fase vergelijkt de klant het bedrijf of de organisatie  met concurrenten en bepaalt hij of zij of het aan zijn of haar behoeften voldoet. In de decision fase doet de klant een aankoop en gaat de klant het product of de dienst gebruiken. Een website op maat laten maken kan je klanten een betere ervaring bieden in de decision fase.

 

Verschil in de klantreis

De customer journey kan verschillen per klant, dit is afhankelijk van de behoeftes en interesses van de klant.  Het is daarom belangrijk voor een bedrijf of organisatie om de customer journey van klanten te begrijpen en te analyseren.  Wanneer deze begrepen wordt, kunnen strategieën en tactieken hierop afgestemd worden.

 

Inspelen op de customer journey

Door de customer journey te begrijpen en strategieën hierop aan te passen, kan een bedrijf of organisatie de tevredenheid en de loyaliteit van klanten verhogen. Uiteindelijk zal dit een positieve invloed hebben op de omzet en winst van een bedrijf of organisatie.

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.