Een landingspagina is een specifieke webpagina die is gemaakt om bezoekers naar een website te leiden. Het doel is om bezoekers vervolgens te laten doen wat de webpagina-eigenaar wil dat ze doen. Dit kan bijvoorbeeld zijn: een product kopen, aanmelden voor de nieuwsbrief of contact opnemen met het bedrijf. Je website op maat laten maken door een professional is daarom een goed idee.
Het doel van een landingspagina
In tegenstelling tot een algemene homepage, die bedoeld is om een overzicht te geven van de belangrijkste informatie en functionaliteiten van een website, is een landingspagina gericht op één specifiek doel. Dit doel kan bijvoorbeeld zijn om een bepaald product te verkopen, of om bezoekers te laten zien wat een bedrijf doet en wat de voordelen zijn van het gebruik van hun diensten.
Waar moet een landingspagina aan voldoen?
Een goede landingspagina is duidelijk en overzichtelijk, met een duidelijke boodschap en een duidelijk doel. Het is ook belangrijk dat de landingspagina aansluit bij wat bezoekers verwachten te zien als ze op een advertentie of link hebben geklikt. Als een bezoeker bijvoorbeeld op een advertentie klikt voor een specifiek product, verwacht hij of zij op de landingspagina te zien wat het product is, wat de voordelen zijn en hoe het product te kopen. SEO kan helpen de verwachtingen van je bezoekers nog beter aan te laten sluiten. Daarom kan je je SEO uitbesteden aan Tools2Grow.
Samengevat
Een landingspagina is dus een belangrijk onderdeel van een website, omdat het een kans is om bezoekers te laten doen wat de webpagina-eigenaar wil. Door een duidelijke, gerichte boodschap te hebben en door je landingspagina aan te laten sluiten bij de verwachtingen van bezoekers, kan een landingspagina bijdragen aan het succes van een website.
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.