SEO tools voor de beste resultaten
Als ondernemer of marketeer ben je altijd zoekende naar handige SEO tools om het maximale te halen uit je organische verkeer. Vandaag de dag zijn er gelukkig meerdere tools die je in kunt zetten en die snel voor vele positieve resultaten kunnen zorgen. Ben je op dit moment erg benieuwd geraakt? We hebben de meest populaire middelen van dit moment voor je op een rijtje gezet, zodat je een goed beeld krijgt van de SEO tools die er zoal zijn.
1. Bekijk concurrentiestatistieken en volg backlinks met Ahrefs
Een van de meest bekende SEO tools waar marketeers vandaag de dag zeer over te spreken zijn, is Ahrefs. Het is ook helemaal niet zo gek dat duizenden marketingbureaus deze tool gebruiken, want je kunt er tal van werkzaamheden mee uitvoeren om online kanalen te optimaliseren. Een aantal voorbeelden zijn backlinks volgen, zoektermen, merknaam vermeldingen en concurrentiestatistieken bekijken. Ook leent deze tool zich erg goed voor het opzetten van linkbuilding trajecten en het doen van nulmetingen en eindmetingen. Op deze manier kun je ook jouw organisch verkeer een aanzienlijke boost geven.
2. Analyseer organisch en betaald verkeer met SEMrush
Het is helemaal niet zo gek dat SEMrush enorm in trek is onder bedrijven binnen tal van sectoren. Met deze tool ben je namelijk erg goed in staat om onder meer betaald en organisch verkeer te analyseren. Dit doe je bijvoorbeeld door middel van keyword analyses, rank tracking, merknaam monitoring, on-site SEO analyses, linkanalyse en social media monitoring.
3. Benieuwd naar de autoriteit van je website? Maak gebruik van MOZ
MOZ is een gratis tool en binnen slechts een paar muisklikken te downloaden. Helemaal handig om te weten is dat deze tool makkelijk te integreren is in de zoekbalk van je browser. Hierdoor zie je binnen een mum van tijd wat de Domain Authority is van je website, maar ook van andere concurrerende partijen. Ook voer je bijvoorbeeld een SEO audit uit, een rank tracking onderzoek, linkanalyses en lokale vindbaarheid.
4. Search Metrics is een erg uitgebreide SEO tool
Search Metrics staat vandaag de dag bekend als een erg uitgebreide SEO tool. Je zet de tool namelijk in voor onder meer concurrentieanalyses, lokale vindbaarheid, mobiele vindbaarheid, keyword data en backlinks analyses. Uiteraard is de tool ook makkelijk in te zetten om bestaande content online verder te optimaliseren.
Jouw online kanalen op de best mogelijke manier optimaliseren?
Zoals je in dit artikel hebt kunnen lezen, bestaan er enorm veel SEO tools waar je vandaag de dag uit kunt kiezen. Daarom kan het ook zomaar zo zijn dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ontvang je hier graag advies over of wil je toch liever deze taak uitbesteden? Bijvoorbeeld omdat jouw kracht in het ondernemen zit en je je daardoor liever wilt richten op je corebusiness? Kies ervoor om de online marketing uit te besteden aan een ervaren marketingbureau. Je weet daardoor altijd zeker dat je jouw online kanalen op de best mogelijk manier kunt optimaliseren. En dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait als je ervoor kiest om SEO tools in te zetten voor jouw bedrijf.
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.