Spring naar content

Waarom adverteren via Google Display?

 

Google Display is een veelgebruikte vorm van SEA naast het adverteren in zoekresultaten. Maar waarom kies je ervoor te adverteren via Google Display en wat kan het jouw bedrijf opleveren? Met de ruime mogelijkheden van het Display Netwerk kan jij veel potentiële klanten bereiken en naar je website trekken, en wij vertellen je graag hoe dat werkt.

Voordelen Google Display

SEA heeft vele voordelen en deze gelden in grote maten ook voor Google Display. Zo profiteer je bij het gebruik van dit specifieke kanaal van de volgende kenmerken:

  • Uitgebreid netwerk
  • Heel gericht targeten
  • Kostenbesparing

adverteren-google-display

Enorme bereik

Eerder legden we al uit dat bij Display gebruik wordt gemaakt van het Display Netwerk. Hierdoor krijgen jouw advertenties een enorm bereik. Hiermee kun je jouw naamsbekendheid snel en gericht vergroten en laat je direct een grote groep mensen kennismaken met jouw bedrijf. Dankzij het Display Netwerk kun je bijna iedereen bereiken. Het grote voordeel? Je bereikt ze op de plek waar ze zelf naartoe gaan, namelijk op websites die ze zelf interessant vinden. Dat maakt de kans op afbreuk weer kleiner.

Vind jouw doelgroep

Natuurlijk is bereik belangrijk, maar je wilt wel de juiste mensen bereiken. Daarvoor heb je bij Google Display talloze mogelijkheden om jouw doelgroep specifiek te bereiken. Bijvoorbeeld mensen die al interesse hebben in jouw type product, of die al in het proces naar die aankoop zitten. Mogelijke targetingopties zijn:

  • Handmatig: zelf websites kiezen waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Affiniteit: speel in op de interesse van je doelgroep.
  • In-market: gebruikers die al in de markt zijn voor jouw product of dienst.
  • Remarketing: websitebezoekers opnieuw bereiken.
  • Zoekwoorden: focus op mensen die zoeken naar specifieke zaken.
  • Onderwerpen: adverteren op websites die over bepaalde onderwerpen gaan.

Doelgroep-google-display

Genoeg mogelijkheden dus om jouw advertenties bij de juiste mensen te krijgen en ze zo naar je website te krijgen.

Voordelige klikken

Een van de redenen om voor Google Display te kiezen in plaats van het zoeknetwerk is dat het in sommige branches heel duur kan zijn op je te richten op zoekresultaten. Door de hevige concurrentie kan de prijs die je betaald voor een klik op een zoekwoord al snel de hoogte in schieten. Dan kun je met Display veel voordeliger toch gericht adverteren. Je kunt de kosten instellen op het aantal mensen dat je bereikt, maar ook per klik, en die liggen vaak een stuk lager dan bij zoekresultaten.

Maak Display onderdeel van je SEA

Jouw doelgroep op het juiste moment bereiken met een boodschap die overtuigd, dat is de kracht van SEA. Display speelt hier met het gigantische netwerk en de uitgebreide targetingopties uitstekend op in. Genoeg reden dus om Display onderdeel te maken van jouw SEA strategie. Weten hoe je die strategie het beste kunt bepalen? Schakel dan de hulp van onze experts in.

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.