Spring naar content

De vijf beste tips om op Facebook te adverteren

 

Adverteren op Facebook is de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Sinds het algoritme van Facebook zo is ingesteld dat je als gebruiker niet meer de meest recente content te zien krijgt, is het voor bedrijven steeds moeilijker geworden om een groot organisch bereik te hebben. En de verwachting is dat het organisch bereik alleen nog maar gaat verkleinen. Voor bedrijven die graag opgemerkt worden door Facebookgebruikers is Facebook adverteren nu en in de toekomst een absolute must. We geven je graag onze vijf beste tips om op Facebook te adverteren.

1. Gebruik slimme advertentie targeting

Het succes van je campagne op Facebook staat of valt met het bepalen van je doelgroep. Het heeft maar weinig nut om jouw advertenties te tonen aan heel Facebook, aangezien jouw product waarschijnlijk niet voor iedereen geschikt is. De kans is dan ook groot dat je op die manier geen resultaten boekt. Het is belangrijk dat je je advertenties toont aan een doelgroep voor wie jouw product en advertenties wel relevant is. Dit doe je door een doelgroep te kiezen. Met behulp van slimme targeting kun je deze doelgroep zeer specifiek maken. Je bepaalt de doelgroep op basis van enkele criteria:

  • Demografische gegevens: geslacht, leeftijd, opleidingsniveau, huidige job
  • Locaties: landen, steden, dorpen, gemeentes
  • Interesses en hobby’s
  • Connecties: mensen die je pagina al leuk vinden of geïnteresseerd zijn in je evenement

Om je Facebookadvertenties goed te kunnen analyseren, is het aangeraden om verschillende doelgroepen met verschillende kenmerken op te zetten. Zo zie je in een oogwenk bij welke doelgroepen

Facebook adverteren

2. Maak gebruik van Facebook Pixel

Met behulp van de Facebook Pixel kom je meer te weten over de bezoekers van je website en hun gedrag. Dit zijn belangrijke gegevens die je daarna kunt gebruiken bij een volgende Facebookcampagne. Zo kun je bezoekers van je website via Facebook opnieuw benaderen. Ook kun je een vergelijkbare doelgroep aanmaken; dit zijn nieuwe potentiële klanten die dezelfde interesses en gedrag hebben als de huidige websitebezoekers. Via deze doelgroep kun je nu deze doelgroep targetten. Als laatste houdt de Facebook Pixel het aantal conversies vanuit de Facebookcampagnes bij. Dit maakt Facebook Pixel een belangrijke factor in het succes van het Facebook adverteren.

3. Maak verschillende varianten van je Facebookadvertentie

Wil je weten welke advertenties het beste werken voor jouw doelgroepen? Maak dan voor dezelfde campagne twee of drie varianten van je Facebookbookadvertentie. Dit fenomeen staat ook bekend als a/b testing. Je kunt zowel in afbeeldingen als in copy variëren maar ook kiezen voor verschillende advertentievormen, zoals display advertenties, foto advertenties en carrousel advertenties. Zo kun je na afloop van je campagne analyseren welk beeld, welke copy en welke advertentievorm het beste heeft gewerkt en in de toekomst nog betere advertenties maken die jouw doelpubliek triggeren.

4. Deel reviews van je klanten

Hoe mooier je advertentie er uitziet en hoe harder je ook schreeuwt dat je de allerbeste bent, hoe meer je potentiële klanten geneigd zijn om je niet te geloven. Je kunt immers beweren wat je zelf wilt. Mensen vinden het veel belangrijker om te horen wat de ervaringen van andere klanten zijn. Heb je een goede review ontvangen van een klant? Plaats deze dan zeker ook op Facebook. Net als in het echte leven werkt mond-tot-mondreclame ook online zeer goed.

tips facebook advertenties

5. Besteed het Facebook adverteren voor je bedrijf uit

heb je te weinig tijd om dagelijks bezig te zijn met het adverteren op Facebook? Of heb je het gevoel dat je kennis niet ver genoeg reikt? Dan is het slim om het adverteren op Facebook uit te besteden. Ons team van specialisten staat klaar om jouw doelen via Facebook te realiseren. Wij helpen je bij het vergroten van de naamsbekendheid van je merk of product, bij het vergroten van je zichtbaarheid, bij het verzamelen van nieuwe leads om uiteindelijk meer verkopen te genereren. Wij regelen alles, van het opstellen van de strategie die bij jouw bedrijf past tot het maken van de advertentieteksten voor jouw Facebookcampagnes. Heb je hulp nodig bij het adverteren op Facebook? Aarzel niet en schakel vandaag nog onze hulp in.

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.