Spring naar content

De richtlijnen voor een Facebookadvertentie

 

Waarom adverteren op Facebook? Er zijn nog steeds veel mensen die niet zo veel vertrouwen hebben in adverteren op Facebook en dat is jammer. Een Facebookadvertentie die goed is opgesteld, kan namelijk zijn geld dubbel en dwars opleveren. Er zijn verschillende redenen waarom het wel verstandig is om op Facebook te adverteren, mits je wel de richtlijnen in acht neemt.

De voordelen van een Facebookadvertentie

Adverteren op Facebook heeft namelijk een aantal voordelen. Het is bijvoorbeeld een redelijk goedkope manier van adverteren ten opzichte van andere mediakanalen. Daar komt bij dat je vrij gericht kunt adverteren en dat de resultaten al vrij snel duidelijk zichtbaar zijn. Je kunt bijvoorbeeld zien of iemand op je advertentie heeft geklikt om naar je website te gaan. Doordat je ook kunt zien hoe een bepaalde advertentie aanslaat, geeft dat gelijk meer inzicht voor toekomstige advertenties waardoor je uiteindelijk geld bespaart. Hoe dan? De juiste advertenties kunnen leiden tot meer conversie waardoor je lagere kosten hebt per conversie.

Richtlijnen Facebookadvertentie

De juiste doelgroep

Ook de mogelijkheid voor het samenstellen van de doelgroep voor de advertentie is ideaal. Dit kan op allerlei verschillende manieren. Er kan bijvoorbeeld demografisch gekozen worden, bijvoorbeeld de regio, de taal of bijvoorbeeld de opleiding. Er kan ook voor een specifieke beroepsgroep gekozen worden of alleen voor de fans van je eigen pagina of zelfs die van een andere pagina. Ook op interesse kan geselecteerd worden. Of je kiest voor bestaande klanten. Genoeg mogelijkheden dus om de juiste doelgroep voor je advertenties te vinden. Daarnaast heeft Facebook natuurlijk ook nog steeds een ontzettend groot bereik. Van de 9,6 miljoen mensen die in Nederland Facebook gebruiken, gebruikt 6,8 miljoen Facebook nog steeds dagelijks. Je kunt dus meer uit je campagnes halen. Met hetzelfde campagnebedrag kun je meer conversies halen. Ook is het niet nodig om iedere keer de budgetten per advertentie set aan te passen. Dat scheelt enorm veel tijd bij het managen van de campagnes.

Adverteren uitbesteden

Doordat Facebook zoveel mogelijkheden heeft op het gebied van adverteren, kan het nog weleens zo zijn dat het te veel tijd kost om je erin te verdiepen. Zeker als je ook de juiste richtlijn facebook advertentie aan wilt houden. Vaak bespaar je meer tijd en geld als je ervoor kiest om het adverteren op Facebook uit te besteden. Deskundigen weten precies hoe ze het maximale rendement uit de campagne kunnen halen. Zij weten ook hoe de advertentiekosten efficiënt verdeeld kunnen worden over de doelgroepen waardoor je eigenlijk nooit te veel betaald voor je conversies. Daarbij veranderen de richtlijnen steeds en kost het veel tijd als je dat zelf in de gaten moeten houden.

Het stappenplan

Het adverteren op Facebook verloopt eigenlijk via een stappenplan. Het is namelijk ook bij een Facebookadvertentie belangrijk om eerst de doelstelling te bepalen. Hierop kan de doelgroep worden geselecteerd. Daarna kan bepaald worden waar de advertentie moet worden weergegeven. Er kan vooraf een budget worden ingesteld en een indeling. Zodra de opdracht voor de advertentie is gegeven en hij is geplaatst, kan er na een bepaalde tijd in acht te hebben genomen het resultaat van de advertentie gemeten worden.

Richtlijn Facebook advertentie

Facebook hanteert wel bepaalde richtlijnen waar de advertentie aan moet voldoen. Het speciale advertentiebeleid bevat bijvoorbeeld richtlijnen voor het type advertentie-inhoud wat is toegestaan en wat niet. Alle advertenties worden door Facebook ook beoordeeld op basis van dit beleid. Er moet dus altijd gekeken worden of de advertentie die je wilt plaatsen niet in strijd is met de regels van Facebook en dat zijn er nogal wat. Gelukkig heeft Tools2Grow een ruime ervaring met Facebookadvertenties en kunnen we in veel gevallen zien of de kans groot is dat de advertentie wordt afgekeurd. Daarnaast kunnen we hulp bieden als de advertentie onverhoopt toch wordt afgewezen en na aanpassingen of vernieuwingen opnieuw beoordeeld moet worden. Ook als er een onterecht afwijzing is, kunnen we hierin bijstaan.

Verboden inhoud

Als we het hebben over verboden inhoud van de Facebookadvertentie, heeft Facebook zo al 29 punten. Hieronder vallen bijvoorbeeld illegale producten of diensten, discriminerende praktijken maar ook 18+ inhoud. Facebook had in eerste instantie bijvoorbeeld ook de advertenties over mondkapjes verboden.
Behalve verboden inhoud is er ook een lijst met inhoud die slechts onder bepaalde voorwaarden mag worden geplaatst. Hieronder vallen bijvoorbeeld: alcohol, kansspelen en daten. Dit zijn er slechts drie van de 14. Zo heeft Facebook een hele lijst op gesteld waar men rekening mee moeten houden als de advertentie opgemaakt wordt.

De richtlijnen voor Facebookadvertentie

 

 

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.

Solliciteer direct

Lijkt het jou tof om bij te dragen aan onze missie? Bel naar Julia op 06 – 39 05 84 82 of stuur je CV en motivatie naar werkenbij@tools2grow.nl of vul onderstaand formulier in.

Naam(Vereist)
Laat hier je CV achter of laat een maak indruk met een video!
Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.