Spring naar content

Retargeting is niet meer weg te denken binnen de wereld van online marketing. Niet gek ook, want met retargeting kun je gemakkelijk je merkbekendheid verhogen en meer conversies genereren. Benieuwd hoe het werkt en wat de mogelijkheden zijn? Lees dan vooral even verder. In deze blog vertellen we je alles over retargeting!

Wat is retargeting?

Laten we beginnen met kijken naar wat retargeting nou precies is. Retargeting staat ook wel bekend als remarketing. Het is een strategie waarbij mensen die eerder interactie hebben gehad met een website opnieuw getarget worden. Dit houdt in dat zij opnieuw advertenties te zien krijgen. Zo kun je hun interesse vast blijven houden.

Het belangrijkste doel van retargeting is dat je de kans vergroot dat een bezoeker converteert. Door continu advertenties te blijven tonen van hetzelfde, blijft het namelijk top-of-mind bij de potentiële klant, waardoor de kans groter is dat er een conversie plaatsvindt.

Retargeting voorbeeld

Voorbeeld

Retargeting klinkt misschien nog wat abstract, dus laten we kijken naar een praktijkvoorbeeld. Stel je hebt een webshop die kleding verkoopt en je hebt hiervoor een website op maat laten maken. Middels de trackingtechnologie zie je dat een bepaalde klant al een aantal keer naar een jurk heeft gekeken en deze ook al in haar winkelwagen heeft gedaan. Ze heeft de aankoop echter nooit voltooid. Met behulp van retargeting kun je er dan voor zorgen dat deze mevrouw advertenties te zien krijgt van deze specifieke jurk of dat zij zelfs een reminder krijgt dat deze jurk nog in haar winkelwagen zit. Zo wordt de potentiële klant steeds weer herinnerd aan de jurk en/of de onvoltooide aankoop, wat haar aan zal aanmoedigen om terug te gaan naar de webshop en de aankoop te voltooien. Op deze manier kan het dus meer conversies opleveren!

Bekijk cases
Retargeting kanalen

Cross-device retargeting

Bij cross-device retargeting worden advertenties getoond op verschillende apparaten, zoals laptops, smartphones of tablets. Dit zorgt voor een consistente merkervaring, ongeacht het apparaat dat de gebruiker gebruikt.

Sociale media retargeting

Via sociale media retargeting worden advertenties getoond op sociale media platforms van de gebruiker die eerder interactie heeft gehad met je merk. Zo verschijnt een getargete advertentie bijvoorbeeld tussen de Instagram-verhalen van vrienden van de gebruiker.

Hulp nodig? Tools2grow staat voor je klaar!

Retargeting is dus enorm nuttig om toe te passen wanneer je jouw doelgroep effectief wil bereiken en een hoger conversiepercentage wil genereren. Het kan echter lastig zijn om te weten hoe je dit precies aan moet pakken. Gelukkig weten wij bij Tools2Grow alles van retargeting en staan we klaar om jou te helpen! Meer weten? Neem snel contact met ons op.

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.