Waarom online marketing uitbesteden?
Haalt jouw bedrijf online al goede resultaten, maar heb je het gevoel dat er meer uit te halen valt? Of ben je al een tijd bezig met je eigen online marketing maar vallen de resultaten nog tegen? Of kost het je simpelweg te veel tijd om alle online marketing activiteiten bij te houden? Dan is het raadzaam om je online marketing uit te besteden.
Door je online marketing te laten uitvoeren door onze specialisten kun jij je focussen op de bedrijfsvoering én zorgen wij voor meer resultaat!
Welke online marketing diensten kun je uitbesteden?
Een goede website, je organische vindbaarheid (SEO), je aanwezigheid op social media… Onder online marketing valt veel. Er is ook geen standaard manier om succes te behalen. Daarom kiezen we altijd voor een strategie op maat die past bij jouw doelgroep, jouw bedrijf en de oplossing die jij biedt. Wij kunnen jouw organisatie helpen met alle belangrijke online marketing onderdelen, zoals:
- SEO: meer organisch verkeer aantrekken op je website. Van tekstchrijven tot linkbuilding, alle SEO-onderdelen kunnen wij uit handen nemen voor jouw organisatie.
- Google Ads: adverteren in Google om bijvoorbeeld conversies te behalen.
- Het verbeteren van je website.
- Facebook en Instagram Advertising voor betere naamsbekendheid en om conversies te genereren.
- Het maken van content om te verspreiden op social media.
Online marketing specialisten
Online marketing is de voorbije jaren flink gegroeid en dat betekent dat de concurrentie ook enorm is toegenomen. Dat maakt het steeds moeilijker om zelf de resultaten te behalen die je in potentie kunt behalen met jouw bedrijf. De online wereld verandert continu en dat betekent dat je goed op de hoogte moet zijn van de laatste ontwikkelingen om het optimale resultaat te behalen. Daarom kan het inhuren van online marketing specialisten voor jouw campagnes goed werken. Door het uit te besteden aan een gespecialiseerd online marketing bureau laat je geen kans liggen en weet je zeker dat je er alles uithaalt, zonder er zelf veel tijd mee kwijt te zijn.
Kosten online marketing uitbesteden
We begrijpen dat je graag wilt weten wat de kosten zijn van online marketing uitbesteden. Het enige juiste antwoord op deze vraag is: dat ligt eraan. Elk online marketingtraject is uniek, dus het is een kwestie van analyseren wat je nodig hebt om een goed resultaat te halen. Daarna kunnen we je diverse opties voorleggen, afhankelijk van hoe uitgebreid de campagne mag zijn en wat je budget is. We geven je graag een prijs op maat wanneer we weten wat je wensen zijn. Maar nog belangrijker dan de kosten: samen met jou kijken we natuurlijk ook naar de omzet en winst die onze activiteiten gaan opleveren.
Start nu eenvoudig met jouw online marketing traject!
Je gaat niet zomaar je online marketing uitbesteden. Je wilt eerst weten wat je dan kunt verwachten en wat de mogelijkheden zijn. Daar geven wij je snel antwoord op. Vraag een gratis Online Marketing Quickscan aan en je krijgt meteen inzicht in de opties die we je bieden, inclusief een plan van aanpak. Vind je het een goed plan? Dan gaan we graag samen met jou aan de slag met je online marketing.
Hoe wij jou gaan helpen in 3 stappen
Wij gaan je in 3 stappen helpen: we maken eerst een grondige online marketing analyse van jouw bedrijf (stap 1). Op basis van deze analyse presenteren we vervolgens een plan van aanpak (stap 2). Als we samen gestart zijn bespreken we iedere maand samen de resultaten in een videocall (stap 3).
Stap 1: uitgebreide analyse als basis
Wij geloven erin dat het cruciaal is om een uitgebreide analyse te maken voordat we bepalen welke online marketing strategie ingezet wordt. Dit baseren we op basis van onze (10+ jaar) ervaring in het online marketing vak in combinatie met data. Het geheim achter het succes van online marketing is namelijk data. Met onze software, jouw Google Analytics account en eventueel jouw bestaande campagne data kunnen wij heel veel belangrijke vragen beantwoorden. Dit doen we op verschillende gebieden:
- Websiteprestaties
- Vindbaarheid in Google
- Social media verkeer
Data analyse: hoe presteert jouw website?
Bij 75% van de projecten die wij oppakken is de website prima, maar niet goed genoeg om écht succes te behalen. We kunnen namelijk wel bezoekers naar jouw website gaan trekken, maar als die bezoekers daarna geen actie ondernemen (aankoop, offerte aanvraag etc.) dan heeft het weinig zin om daar al onze tijd en energie in te steken. De website is daarom altijd het eerste wat wij grondig analyseren:
- Hoe presteert jouw website momenteel: zijn er duidelijke doelen en conversies?
- Is het ‘conversiepercentage’ van jouw website boven- of ondergemiddeld?
- Is je website snel genoeg? Of haken mensen af omdat de websitesnelheid te laag is?
- etc.
Data analyse: Google
- Waar zoekt jouw doelgroep naar in Google?
- Hoeveel websitebezoekers komen er momenteel uit Google op jouw website terecht?
- Via welke zoektermen komen deze mensen op jouw website terecht?
- Wat kunnen we leren van de SEO of SEA strategie van jouw concurrenten?
- etc.
Data analyse: social media
- Hoeveel website verkeer komt er nu vanuit social media (bijv. Instagram)?
- Hoe ‘gedragen’ deze bezoekers zich op jouw website? Komen er conversies uit?
- Hoe verhoudt het ‘conversiepercentage’ van social media bezoekers zich in vergelijking met Google bezoekers?
- etc.
Stap 2: plan van aanpak
Op basis van onze analyse maken wij een plan van aanpak. Hierin presenteren we aan jou wat onze visie is. Welke online marketing activiteiten kun je aan ons uitbesteden? Wat voor strategie gaat jou de beste resultaten opleveren? In dit plan maken wij een overzicht van de online marketing kanalen die wij willen gaan inzetten en wat we precies per kanaal gaan uitvoeren.
Stap 3: maandelijkse update (videocall)
Het is een slimme keuze om je online marketing uit te besteden aan een specialistisch online marketing bureau. Maar we vinden het cruciaal dat we jou of iemand uit jouw team betrekken bij onze werkzaamheden. Daarom hebben we gezamenlijk iedere maand een videocall waarin we drie onderwerpen bespreken:
- Wat zijn de resultaten van afgelopen maand?
- Welke online marketing werkzaamheden hebben wij uitgevoerd?
- Welke online marketing werkzaamheden gaan we in de komende maand uitvoeren?
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.