Spring naar content

Ben jij op deze pagina terechtgekomen omdat jij graag de marketing voor advocaten wil optimaliseren? Lees dan verder! De marketing voor advocaten is enorm belangrijk, het is dan ook van groot belang dat dit op een juiste manier wordt geïmplementeerd binnen de advocaten bureaus. Maar welke technieken passen bij jouw bureau en hoe moet je deze implementeren. Dit zijn allemaal vragen die wij in deze blog voor jou gaan beantwoorden!

Binnen de advocaten branche is een onderwerp ontzettend belangrijk: vertrouwen! Wanneer er een bezoeker op de website is en die heeft geen vertrouwen, zal de deal al snel niet door gaan. Het is daarom enorm belangrijk om verschillende marketing technieken te implementeren binnen het bedrijf om te werken aan het vertrouwen van jouw cliënten. In deze blog kom jij er achter wat jij binnen jouw advocaten bureau moet implementeren om succesvol en zichtbaar te zijn op het internet. Daarvoor is het belangrijk om een goede website te hebben. Heb jij nog geen professionele website, laat dan een website bouwen door Tools2Grow!

Wat is marketing voor advocaten?

Met marketing voor advocaten worden alle marketing activiteiten bedoeld die advocaten bureaus kunnen implementeren om online beter vindbaar te worden. Verschillende marketing technieken kunnen dit stimuleren en de online vindbaarheid vergroten. Echter is het vaak zo dat binnen de advocaten branche er weinig kennis en ervaring is met betrekking tot marketing. Daardoor wordt het vaak ‘vergeten’, terwijl het juist een enorm belangrijk onderdeel is om cliënten voor jouw advocaten bureau te werven. Daarnaast is het binnen deze branche ontzettend belangrijk dat de cliënten die met jouw bureau willen werken vertrouwen hebben in het bureau. Dit vertrouwen kan op verschillende manieren worden gestimuleerd, het is ontzettend belangrijk om hier bewust mee bezig te zijn.

Er zijn verschillende relevante marketing technieken die advocaten bureaus kunnen implementeren om te werken aan de online zichtbaarheid. Verschillende marketing technieken kunnen het vertrouwen bevorderen.

Advocaten marketing

Het belang van marketing binnen advocaterij 

Zoals in bovenstaande tekst verteld is vertrouwen binnen de advocaten branche enorm belangrijk. Marketing kan helpen dit te stimuleren. Denk hierbij aan door hoog in de zoekmachine van Google te komen, actief te zijn op sociale media kanalen en het hebben van een professionele website. Wanneer je slecht vindbaar bent in Google en geen professionele website hebt, doet dit al veel voor de eerste indruk van de bezoeker. Daarom is dit juist enorm belangrijk om hier actief mee bezig te zijn en hieraan te werken.

De voordelen wanneer jij marketing implementeert! 

Naast dat marketing kan zorgen voor vertrouwen bij de bezoekers en potentiële cliënten, kan dit er ook voor zorgen dat de prestaties van jouw bedrijf verbeteren. Er zijn meerdere voordelen verbonden aan het implementeren van marketing binnen jouw advocaten bureau. Wij zetten kort de voordelen voor jou op een rijtje zodat jij een overzicht krijgt van de belangrijkste voordelen na het implementeren van marketing binnen jouw advocaten bureau.

  • Het genereren van meer cliënten 
  • Meer contact momenten met jouw doelgroep
  • Het verbeteren van relaties met huidige cliënten 
  • Beter vindbaar worden binnen de zoekmachine van Google 
  • De algehele online zichtbaarheid verbeteren 
Voordelen marketing voor advocaten

De marketing technieken die jouw advocaten bureau moet proberen!

Het is afhankelijk van de branche waarin jouw advocaten bureau opereert welke technieken het beste werken. Er worden in onderstaande tekst drie verschillende technieken toegelicht die de algehele prestaties van een advocaten bureau kunnen verbeteren. Wanneer een advocaten bureau zich enkel richt op de zakelijke markt is het belangrijk hier de marketing activiteiten voor aan te passen. Hoe de marketing voor advocaten precies kan worden toegepast lees je in onderstaande tekst.

Bepaal een strategie voor jouw online vindbaarheid

Niet alleen bij marketing voor advocaten, maar voor alle bedrijven die marketing implementeren is het enorm belangrijk om een doordachte strategie te hanteren. Dit kan worden gedaan door onderzoek uit te voeren. Het is enorm belangrijk wanneer marketing activiteiten worden geïmplementeerd wat de achterliggende gedachten is. Is het doel om jouw doelgroep te informeren of juist om nieuwe cliënten te werven? Door het doel te concretiseren weet je welke content je moet plaatsen.

Daarnaast verschilt het enorm welke kanalen ingezet moeten worden op basis van jouw doelgroepen. Het kan zijn dat LinkedIn een enorm relevant platform is wanneer jij jouw marketing richt op de zakelijke markt. Maar wanneer je dit niet doet, zijn andere platformen wellicht erg interessant. Research is the key bij marketing voor advocaten. Een doordachte strategie is daarom erg belangrijk om de juiste activiteiten te richten op de juiste doelgroep en op de juiste kanalen.

Wanneer er weinig kennis is binnen huis over de marketing kan het helpen om een expert in te schakelen. Dit kan een marketing bureau zijn. Een marketing bureau beschikt over veel kennis om de doelen voor jou te bereiken. Daarnaast kan het helpen wanneer jij een marketing bureau inschakelt om de conversie te verhogen. Ben jij benieuwd wat dit inhoudt? Laat dan jouw conversieoptimalisatie uitbesteden aan Tools2Grow.

De doelgroep – ken jouw doelgroep!

In bovenstaande tekst is het kort al even toegelicht, de doelgroep! Wie is jouw doelgroep en wat vinden zij interessant? Door dat te onderzoeken is het eenvoudiger om een goed doordacht strategie te hanteren. Maar voordat je dit wil bereiken is het belangrijk om goed onderzoek te doen. Een doelgroep onderzoek kan veel tijd kosten, heb je al een idee in welke categorie jouw doelgroep zich bevindt? Dan wordt het al wat makkelijker!

Bij het uitvoeren van een doelgroep onderzoek kan er worden gekeken naar de huidige klanten van het advocatenbureau. Op deze manier kan je inzicht krijgen in welke doelgroepen je al hebt bediend en welke hierbij het meest interessant waren. Maak hiervan een selectie en vervolg jouw doelgroep onderzoek hierop verder. Wanneer jij een duidelijke en specifieke doelgroep hebt, is het makkelijker om jouw marketing activiteiten om te richten.

Hoe jij jouw doelgroep kan onderzoeken, kan bijvoorbeeld worden gedaan door een enquête uit te zetten. Hierbij kunnen de wensen en behoeften van jouw doelgroep worden gemeten en achterhaald. Op deze manier is het eenvoudiger om jouw marketing activiteiten uit te voeren. Het kan helpen om deze doelgroep te concretiseren door een persona op te stellen. In een persona zet je de belangrijkste gedragskenmerken van jouw doelgroep, waar jouw doelgroep op actief is en wat zij belangrijk vinden.

De kanalen – waar is jouw doelgroep op actief?

Wanneer jij een doelgroep onderzoek heb uitgevoerd wordt het eenvoudiger om de juiste kanalen te selecteren. Hierdoor weet je welke kanalen jouw doelgroep gebruikt en waar zij het meest op actief zijn. Wanneer jij deze kanalen in beeld hebt kan je de marketing activiteiten hierop richten. Er zijn verschillende kanalen die interessant zijn om te gebruiken, in onderstaande tekst worden enkele voorbeelden gegeven met een toelichting.

  • LinkedIn: LinkedIn is een bekend platform voor de zakelijke markt. Hier delen veel bedrijven, werknemers en andere kandidaten interessante artikelen op om andere bedrijven, werknemers of kandidaten te informeren of te werven. Het is dan ook een platform wat veel bedrijven binnen de B2B markt gebruiken.
  • Facebook: Facebook is een platform dat wordt ingezet voor een wat oudere doelgroep, hier wordt ook een focus gelegd op de consumenten markt. Echter kunnen bedrijven die zich enkel focussen op andere bedrijven ook de marketing activiteiten op Facebook delen.
  • Instagram: Instagram is een platform dat wordt ingezet voor vaak de wat jongere doelgroep en de consumenten markt. Echter is dit ook een populair platform die bedrijven steeds vaker toe passen om hen doelgroep te informeren.

Wil jij graag sociale media kanalen inzetten om jouw doelgroep te bereiken, maar weet jij niet goed hoe je deze effectief moet implementeren? Besteed jouw LinkedIn marketing uit aan Tools2Grow.

Bepaal doelen – meten is weten 

Een belangrijk onderdeel binnen een marketingstrategie is het maken van realistische doelen. Doelen zorgen ervoor dat jij makkelijker en doelgerichter jouw marketing activiteiten kan implementeren. Hierbij zijn er verschillende doelen die je kan toepassen. Zo zijn er doelen op onderneming, marketing en marketing instrument niveau. Bij marketing voor advocaten gaat het meestal om marketing en marketing instrument niveau doelstellingen. Het maken van marketing doelstellingen gaat over doelen die je wil bereiken door middel van marketing. Doelstellingen op marketing instrument niveau gaan over doelen met betrekking tot welke marketing activiteiten worden geïmplementeerd om deze marketing doelstellingen te implementeren.

Wanneer jij deze doelen maakt voor zowel langer als korter termijn kan er eenvoudig worden geanalyseerd of deze doelen binnen het gestelde termijn worden behaald. Wanneer dit niet zo is kunnen de doelen worden aangepast en kan er worden gekeken naar de reden waarom deze doelen niet zijn behaald.

Zoekmachine optimalisatie – wordt online vindbaar! 

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, is een belangrijk kenmerk voor de online zichtbaarheid voor bedrijven. Het kan er voor zorg dat potentiële cliënten jouw advocaten bureau makkelijker kunnen vinden. Daarnaast zorgt het ervoor dat jij hoger in de zoekmachine van Google komt. Hoog in de zoekmachine komen van Google is enorm belangrijk voor de algehele online prestaties van jouw advocaten bureau. Zoekmachine optimalisatie kan worden geïmplementeerd door een marketeer of een marketing bureau. Het is echter wel belangrijk om enige kennis te hebben over de technische kant van Google.

Voer een zoekwoorden onderzoek uit 

Bij een zoekwoorden onderzoek ga jij door middel van verschillende platformen actief op zoek naar zoekwoorden die bij jouw organisatie kunnen passen. Hiervoor is het eerst belangrijk om een strategie te bepalen en onderzoek hebben gedaan naar jouw doelgroep. Op deze manier leer jij jouw doelgroep beter kennen en weet jij waar de interesses van jouw doelgroep liggen.

Bij het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek kan er onderzoek worden gedaan naar zoekwoorden die het meest interessant zijn om te gebruiken binnen jouw branche. Hierbij is het belangrijk om te achterhalen welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruiken wanneer zij op zoek zijn naar jouw bedrijf of bedrijfsactiviteiten. Bij marketing voor advocaten gaat dit vaak over zoekwoorden gerelateerd aan de branche of aan cases. Wanneer er zoekwoorden zijn verzameld kan het helpen om clusters te maken, deze clusters kunnen worden gebruikt bij het maken van content voor op de website. Een cluster houdt in dat verschillende zoekwoorden naar dezelfde Google-zoekresultaten lijden.

Maak relevante content voor jouw website 

Na het uitvoeren van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek is het tijd om content te maken gerelateerd aan dit zoekwoordenonderzoek. Deze content kan in de vorm zijn van blogs of website omschrijvingen. Denk hierbij aan omschrijvingen van de diensten die er worden aangeboden. Blogs zijn een effectieve manier om zoekwoorden in te verwerken en daardoor beter vindbaar te worden in Google. Hierbij is het belangrijk om een blog in te delen op basis van het zoekwoord binnen de cluster met het meeste zoek volume.

Bouw aan jouw online zichtbaarheid 

In bovenstaande tekst is kort uitgelicht welke methoden kunnen helpen bij het werven van nieuwe cliënten en het optimaliseren van jouw marketing activiteiten. Ook is al kort verteld dat sociale media kanalen goede platformen kunnen zijn om jouw doelgroep te bereiken en te informeren. Hier kan relevante content op worden gedeeld met betrekking tot de diensten die het advocaten bureau levert, maar ook over de resultaten die zijn behaald. Op deze manier werkt het bureau aan het onderdeel vertrouwen door het plaatsen van client cases.

Implementeer social media binnen het advocatenbureau 

Wanneer er een goede doelgroep analyse is uitgevoerd kan er worden gekozen welke kanalen worden ingezet om te communiceren naar jouw cliënten. Per sociale media kanaal kunnen verschillende soorten content worden ingezet. Bij LinkedIn kan er content worden ingezet met betrekking tot de zakelijke markt.

Daarnaast kan er op de sociale media kanalen gebruik worden gemaakt van ads. Ads kunnen ingezet worden om op een snellere manier jouw doelgroep te bereiken door het inzetten van relevante advertenties. Met deze advertenties kan jij jouw doelgroep overtuigen en informeren. Op deze manier kan de doelgroep sneller in contact komen met jouw advocaten bureau. Dit is een effectieve manier voor de marketing voor advocaten. Echter is het wel belangrijk om rekening te houden met het feit dat dit ook wat technische kennis verreist.

Zorg voor goede recensies en klant ervaringen 

In de blog is al kort toegelicht dat het ontzettend belangrijk is bij de marketing voor advocaten om de recensies en klant ervaringen te delen. Deze klant ervaringen kunnen voor potentiële klanten een reden zijn om juist wel of niet samen te werken met jouw advocaten bureau. Het kan daardoor echt een overtuigende factor zijn. Daarnaast zegt het ook veel over een bedrijf wanneer het advocatenbureau veel recensies heeft. Dit betekent veel ervaring, wat binnen de branche enorm belangrijk is.

Verzamel klant ervaringen door feedback te vragen bij (oud) cliënten. Ook kan er na het afsluiten van een case worden gevraagd hoe de cliënten de gehele service vonden. Deze recensie kan worden achtergelaten in Google, zo ziet Google ook dat jouw advocaten bureau actief bezig is met de gehele online prestaties.

 

Laat jouw marketing voor advocaten uitbesteden – Tools2Grow

In deze blog hebben wij jou in het kort verteld waarom marketing voor advocaten zo belangrijk is. Het is als bedrijf erg belangrijk om goed vindbaar te zijn in Google. Op deze manier ben je makkelijk vindbaar voor jouw doelgroep, wat kan leiden tot meer client cases. Daarnaast is het ook een goede manier om informatie te delen met jouw doelgroep en te delen wat andere cliënten van de service vonden.

Ben jij enthousiast geworden van marketing voor advocaten, maar weet jij niet goed hoe je dit binnen jouw bedrijf moet implementeren of is er tijd te kort? Geen zorgen, het marketingbureau Tools2Grow weet precies hoe ze dit moeten aanpakken voor jouw branche. Ben jij benieuwd hoe? Neem dan contact op met ons.

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.

Solliciteer direct

Lijkt het jou tof om bij te dragen aan onze missie? Bel naar Julia op 06 – 39 05 84 82 of stuur je CV en motivatie naar werkenbij@tools2grow.nl of vul onderstaand formulier in.

Naam(Vereist)
Laat hier je CV achter of laat een maak indruk met een video!
Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.