Hoe zet je Google advertenties lokaal in?
Lokale Google advertenties via SEA kunnen zeer effectief zijn. Het kan zeker de marketingmethode zijn om direct resultaat te behalen. Maar dan moet je natuurlijk wel eerst weten wat SEA is en hoe kun je dat bijvoorbeeld via Google Ads doen? Wanneer je deze manier van marketing niet op de juiste manier inzet, zijn de resultaten ook minder. Daarom is het belangrijk dat je slim inzet waardoor je goed zichtbaar bent voor je doelgroep.
Op de juiste manier adverteren
Meestal is het beter om voor de lokale Google advertenties hulp van een deskundige in te schakelen. Zodat je zeker weet dat het op de juiste manier toegepast wordt. Samen met een specialist kun je afstemmen wat de beste manier is. Soms is het sowieso beter om je SEA uit te besteden om meer omzet of leads uit online marketing te halen. Het voordeel is ook dat je zelf gefocust kunt blijven op jouw deskundigheid, het voeren van het bedrijf of het overzicht houden over de totale marketingresultaten.
Het moet wel resultaat opleveren
Als je via een Google Ads account gaat adverteren, kost dat vaak best veel tijd. Dit is kostbare tijd voor een ondernemer of marketingmanager. Zeker in het begin kan het namelijk best lastig en tijdrovend zijn. Omdat je voor iedere klik moet betalen, moeten die klikken wel lonend zijn. Als er dus veel kostbare tijd in gaat zitten, is dat vaak niet het geval. Je kunt het dan beter uitbesteden om de kans veel groter te maken dat de klikken ook daadwerkelijk resultaat opleveren en dus lonend zijn. Het gebeurt ook te vaak dat ondernemers wel beginnen aan het opzetten van een Google Ads account, maar er uiteindelijk weer mee stoppen omdat er geen zichtbaar resultaat was. Dat is helemaal zonde van de tijd en het geld. Met de juiste kennis valt hier juist een heel mooi resultaat mee te behalen.
De voordelen van lokale Google advertenties
Lokaal adverteren heeft zeker wel voordelen en Google biedt juist de mogelijkheid om gericht te adverteren in het gebied waarin jouw doelgroep woont. Dat kan een bepaald land zijn, maar ook een stad of een dorp of bijvoorbeeld een regio. Daarnaast heeft Google Ads nog een ander voordeel. Je hebt namelijk geen onverwachte kosten. Je kunt zelf voorafgaand aan het adverteren een maximaal budget instellen, bijvoorbeeld een maandbudget. Je bepaalt altijd zelf op welke producten je adverteert en op welke niet.
De voordelen van bovenaan Google staan
Het is algemeen bekend dat de bovenste zoekresultaten ook meestal de meeste klikken krijgen. Met Google Ads is het mogelijk om bovenaan de zoekpagina te komen, wat dus meer klikken oplevert. Een extra voordeel is dat dit gelijk vanaf de eerste dag al een zichtbaar resultaat kan opleveren met SEA-marketing. SEA-specialisten weten precies hoe ze een goed converterend account moeten beheren en hoe ze een goed lopende SEA-campagne op moeten zetten. Men moet namelijk op een aantal dingen letten als men met Google Ads gaat werken.
Hoe kan een specialist helpen met je lokale strategie?
De SEA-specialist kiest de juiste lokale zoekwoorden die aansluiten bij de doelgroep. Ook wordt erop gelet dat er niet meer wordt betaald voor een klik dan nodig is. We weten precies hoe we de kwaliteitsscore zo hoog mogelijk kunnen krijgen om jouw advertentie bovenaan te krijgen. Daarbij kijken we continu naar verbetermogelijkheden, bijvoorbeeld om de website te optimaliseren als bezoekers hierop afhaken. Zo behalen we een effectief resultaat, ook voor jouw lokale strategie.
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.