LinkedIn bedrijfspagina

  • 10+ jaar online marketing ervaring
  • 9.6 als beoordeling door klanten
  • Meer dan 82 succesvolle projecten

LinkedIn bedrijfspagina

Tegenwoordig schieten de verschillende social media kanalen uit de grond. LinkedIn met hun LinkedIn bedrijfspagina is er daar een van, maar richt zich niet als de meeste andere kanalen op online vriendennetwerken. LinkedIn is een platform met professionals. Het doel van het platform is dat mensen relevante zakelijke connecties kunnen maken en eventueel gebruik maken van elkaars contacten. Het platform wordt ook veel gebruikt door mensen die werk zoeken of bedrijven die personeel zoeken.

Tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven die een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken om ook op dit platform vertegenwoordigd te zijn en eventuele connecties te maken met interessante mensen of bedrijven. Maar hoe maak je nu eigenlijk een LinkedIn bedrijfspagina aan en welke content kan je het beste plaatsen. In dit blog gaan we kijken naar het hele proces van een LinkedIn bedrijfspagina. Van het aanmaken/verbeteren tot de juiste content en de voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina.

 

Wat is een LinkedIn bedrijfspagina?

Als bedrijf kan je een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken. Deze pagina vertegenwoordigt jouw bedrijf op dit kanaal. Op deze pagina is van alles te vinden over je bedrijf. Zoals de branche waar je in zit, de grootte van je bedrijf, een link naar je website en kleine samenvatting waarin staat wat je als bedrijf doet en waar je voor staat. Een bedrijfspagina op LinkedIn wordt door veel bedrijven gebruikt om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen en nieuwste producten.

Om een beeld te geven van waar je een LinkedIn bedrijfspagina voor kan gebruiken zijn hier een aantal voorbeelden:

LinkedIn bedrijfspagina
LinkedIn bedrijfspagina

Steeds meer bedrijven maken gebruik van LinkedIn. De kansen die liggen in dit kanaal zijn dus groot. Ben je niet bekend met het kanaal LinkedIn of kost het je te veel tijd? Je LinkedIn marketing uitbesteden is een goede oplossing om toch te kunnen groeien via dit kanaal.

 

Wat is je doel met een LinkedIn bedrijfspagina?

LinkedIn is een multifunctioneel platform. Je kan het voor een hoop dingen gebruiken en het is daarom belangrijk om van tevoren je doel te bepalen. Het doel dat je vooraf bepaald gaat ervoor zorgen hoe jij je LinkedIn bedrijfspagina gaat inrichten. Als je kijkt naar de gebruikers van het kanaal LinkedIn is dat heel divers. Werknemers, werkgevers en bedrijven. Iedereen is te vinden op dit kanaal. Belangrijk is dus om te kijken wie je wil bereiken en wat je met deze doelgroep wil delen.

 

Hoe maak je een LinkedIn bedrijfspagina aan? - In 5 stappen gefixt

Het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina is super eenvoudig. Heeft jouw bedrijf nog geen bedrijfspagina? Volg dan de volgende 5 stappen en maak gemakkelijk een pagina aan die jouw bedrijf kan vertegenwoordigen op dit kanaal.

Stap 1 - Start van je LinkedIn bedrijfspagina

Ga naar je eigen LinkedIn pagina. In de bovenste balk zal je helemaal rechts een optie “voor bedrijven’’ vinden. Klik hier op.

Stap 2 - Bedrijfspagina maken

Rechts in beeld zal nu een balk verschijnen met verschillende mogelijkheden. Helemaal onderaan zal een optie komen met ‘’bedrijfspagina maken’’ met een plusje erachter. Klik hier op.

Stap 3 - Pagina type kiezen

Er zal nu een pagina in beeld komen met verschillende keuzes voor het type pagina wat je aan wil maken voor je bedrijf. De linker optie is ‘’bedrijf’’ dit zal in de meeste gevallen de optie zijn die je gaat kiezen bij het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina.

De middelste optie is ‘’showcase pagina’’. Dit is een extra pagina bij je bestaande LinkedIn bedrijfspagina waarop je een specifiek product of dienst kan laten zien. Dit zal je dus pas gaan gebruiken nadat je al een bedrijfspagina hebt aangemaakt. De derde en meest rechter optie is ‘’onderwijsinstelling’’. Alleen voor educatieve instellingen is dit een optie die je zal gebruiken, dus voor de meeste bedrijven niet van toepassing.

LinkedIn bedrijfspagina

Stap 4 - Bedrijfsgegevens invoeren

Zodra je voor bedrijf hebt gekozen komt er een pagina in beeld waar je alle gegevens van je bedrijf kan invullen. Voeg een logo toe en geef aan in welke industrie je als bedrijf werkzaam bent. Rechts in beeld zie je een paginavoorbeeld van hoe de pagina eruit zal komen te zien. Gebruik dit om je pagina naar eigen wensen in te vullen. Let op! Vergeet niet om onderin te bevestigen dat je een geautoriseerde vertegenwoordiger bent van het bedrijf en bevoegd bent om op te treden namens het bedrijf.

Welke gegevens heb je nodig?

Bij het invoeren heb je enkele gegevens van je bedrijf nodig. Maak je geen zorgen het zijn geen hele pagina's aan informatie die je moet gaan invullen. Om het aanmaken van de pagina af te ronden hebben je de volgende gegevens nodig:

  • Naam
  • Website
  • Branche
  • Grootte van de organisatie
  • Type organisatie

Optionele gegevens die je kan toevoegen zijn:

  • Logo
  • Slogan

LinkedIn bedrijfspagina

Stap 5 - Klaar voor content!

Zodra alle gegevens zijn ingevuld en je een logo hebt toegevoegd is er nog maar een ding wat er te doen staat. En dat is onderaan de pagina op die optie ‘’pagina maken’’ klikken. Zodra je hierop klikt, zal de LinkedIn bedrijfspagina van jouw bedrijf live gaan en kan je beginnen met het plaatsen van content.

 

Voorwaarden voor het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina

Het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina is erg laagdrempelig. Echter zijn er wel een aantal dingen waar je aan moet voldoen wil je voor een bedrijf een bedrijfspagina aanmaken. Hieronder zullen in het kort de voorwaarden worden beschreven waaraan je moet voldoen.

Nieuw op LinkedIn?

Om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken moet je zelf al minimaal 7 dagen gebruik maken van het platform. Zit jij met je persoonlijke profiel al een langere tijd op het platform dan is er geen probleem. Ben je nieuw? Dan zal je een week moeten wachten totdat je een LinkedIn bedrijfspagina aan kan maken.

Hoe weet LinkedIn dat je daar werkzaam bent?

Om er zeker van te zijn dat jij bij het bedrijf waar je een LinkedIn bedrijfspagina voor wil aanmaken werkzaam bent moet je op je persoonlijke profiel een functie hebben binnen het bedrijf. Zorg er dus voor dat naast mogelijke andere functie die je hebt ook die functie is toegevoegd, anders ben je niet bevoegd om een bedrijfspagina aan te maken.

Welk mailadres moet je gebruiken?

Ieder bedrijf kan maar 1 LinkedIn bedrijfspagina aanmaken. De mail die je gebruikt om de pagina aan te maken moet dus uniek zijn. Gebruik dus waar mogelijk een mailadres van het bedrijf zoals naam@bedrijfsnaam.nl. Mailadressen van platformen zoals Gmail en Hotmail worden ook niet geaccepteerd bij het aanmaken.

 

Bedrijfspagina LinkedIn niet succesvol? - Optimaliseer nu!

Het kan natuurlijk zijn dat je al een LinkedIn bedrijfspagina hebt aangemaakt voor je bedrijf. Ben je nog niet tevreden over de uitstraling of de resultaten die je eruit haalt? Bekijk dan eens of je de pagina kan optimaliseren.

Bij het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina is het belangrijk dat de basis van je pagina goed is. Zorg dus dat je al je gegevens hebt ingevuld en een logo hebt toegevoegd. Staat je basis goed? Ga dan is kijken wat je nog extra toe kan voegen om iemand die de pagina bezoekt de kans te geven om het bedrijf te leren kennen. Bekijk de voorbeelden van optimalisaties hieronder om te zien wat je eventueel nog kan toevoegen.

  • Omschrijving van de branche
  • Bedrijfsomschrijving
  • Meerdere afbeeldingen toevoegen
  • Relevante hashtags gebruiken

Bij het bezoeken van de LinkedIn bedrijfspagina moet het voor een bezoeker niet overkomen dat de pagina gedateerd is. Zorg er dus voor om de bedrijfspagina actueel te houden en af en toe is wat veranderingen aan te brengen. Maak eens een nieuwe foto en voeg die toe of werk de bedrijfsomschrijving bij als er aanpassingen plaatsvinden.

 

Wat zijn de voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina

Een LinkedIn bedrijfspagina wordt door bedrijven voor verschillende dingen ingezet. Dat is al het eerste voordeel van dit kanaal. De multifunctionaliteit die het kanaal heeft. Maar een LinkedIn bedrijfspagina heeft van zichzelf ook een aantal voordelen. Hieronder zullen deze voordelen worden beschreven en wie weet zie je wel iets staan wat jou overtuigd om ook een bedrijfspagina aan te maken.

Naamsbekendheid vergoten door LinkedIn?

Ieder bedrijf is er wel mee bezig. Het creëren van naamsbekendheid. En tegenwoordig zijn er zoveel kanalen dat je niet weet waar je moet beginnen. Het kanaal LinkedIn kan je zeker gebruiken om je naamsbekendheid te vergroten. Steeds meer bedrijven zijn actief op dit kanaal en het voordeel van dit platform is is dat je ziet wat jouw connecties hebben geliket of waar ze een reactie hebben achtergelaten. Door bijvoorbeeld samenwerkingen te posten met andere bedrijven kom je ook bij hun connecties in beeld. Door zelf actief te zijn op je LinkedIn bedrijfspagina kan je gemakkelijk connecties maken en je naamsbekendheid vergroten. 

Klantbenadering via LinkedIn?

Naast naamsbekendheid creëren kan een LinkedIn bedrijfspagina ook goed gebruikt worden voor het werven van klanten. Door alle informatie die je als bedrijf deelt op je pagina kan je gemakkelijk zien welke bedrijven allemaal binnen je doelgroep vallen. Op LinkedIn kan je laagdrempelig deze bedrijven benaderen voor eventuele samenwerkingen. In tegenstelling tot koude acquisitie zoals een email sturen of telefonisch contact opnemen kan een bedrijf gelijk zien dat je serieuze interesse hebt en een valide bedrijf bent.

Kan je ook werknemers bereiken?

Het laatste voordeel is dat je naast klantwerving ook op zoek kan naar personeel op LinkedIn. Er is een mogelijkheid tot het plaatsen van vacatures waar mensen op kunnen reageren, maar je kan zelf als bedrijf ook stappen ondernemen. Zoek een connectie met mensen die qua skills binnen jouw bedrijf passen en ga een gesprek met ze aan. Daarnaast is LinkedIn dé plek waar mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan of een carrièreswitch zich bevinden. Dit is dus ook de plek waar je als bedrijf moet zijn om de echte toppers binnen te halen.

 

Wat deel je op een LinkedIn bedrijfspagina | 3 voorbeelden

Iets waar veel bedrijven tegenaan lopen is het bedenken van actuele en originele content. Je wil als bedrijf natuurlijk wel actief blijven en je connecties op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen je bedrijf. Maar wat ga je plaatsen zonder dat je elke week hetzelfde plaatst.

Allereerst moet je gaan kijken naar het doel wat je van tevoren hebt bedacht voor het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina. Gebruikt jouw bedrijf de bedrijfspagina voornamelijk voor het werven van klanten dan ga je de content hierop aanpassen. Gebruikt je bedrijf het platform voor diverse redenen dan kan je de content die je plaatst ook heel divers houden, omdat je dan elke keer een deel van je connecties aanspreekt.

Waar begin ik met het bedenken van content?

Vind je het lastig om te bedenken wat je precies als content moet plaatsen ga dan is inspiratie opdoen bij andere bedrijven. Grotere bedrijven hebben vaak een team die alle content bedenken die wordt gepost op de kanalen. Ideeën die hun opdoen en gebruiken in hun content kan jouw bedrijf natuurlijk ook gebruiken in een eigen jasje. Hieronder zullen ook een aantal voorbeelden worden gegeven van bedrijven die hun LinkedIn bedrijfspagina inzetten om bepaalde dingen te delen.

Het bedenken en schrijven van content voor kanalen zoals LinkedIn kan een hoop tijd kosten. Wil je groeien in organische content, maar heb je geen tijd om hier volledig voor te gaan? Je kan ook je SEO uitbesteden en specialisten aan het werk zetten die dit volledig voor je kunnen aanpakken.

Blogs boosten met LinkedIn

Je LinkedIn bedrijfspagina kan je gebruiken als soort verlengstuk van je website. Schrijf je op je website veel blogs over relevante onderwerpen voor jouw bedrijf? Geef ze een boost door ze ook op je LinkedIn bedrijfspagina te delen. Op die manier kan je nog meer klanten naar je website halen en eventueel geïnteresseerde enthousiast maken om eens een kijkje te nemen. Hieronder zie je een manier waarop je als bedrijf een blog kan delen via je bedrijfspagina.

LinkedIn bedrijfspagina

Updates over bedrijfsontwikkelingen

Naast blogs wil je natuurlijk ook je connecties op de hoogte houden van alle ontwikkelingen die plaatsvinden binnen het bedrijf. Op die manier laat je je connecties voelen dat ze betrokken zijn. Deel bijvoorbeeld wanneer er nieuwe werknemers zijn gekomen bij je bedrijf of nieuwe producten of diensten die jullie als bedrijf zijn gaan verkopen. Het hoeft niet altijd een supergrote verandering of ontwikkeling zijn. Je kan ook af en toe gewoon een klein nieuwtje delen. Op de afbeelding hieronder zie je bijvoorbeeld de ontwikkeling van een bepaald product door de jaren heen. Zo kan je ook laten zien aan je connecties dat je als bedrijf blijft ontwikkelen.

LinkedIn bedrijfspagina

Vacatures delen op je LinkedIn bedrijfspagina

Veel bedrijven zetten LinkedIn ook in om bepaalde vacatures op te vullen. LinkedIn staat bekend om de vele professionals en werkzoekende die zich op dit platform bevinden. Gebruik je LinkedIn bedrijfpagina dan ook zeker om dit soort dingen te promoten. Hieronder zie je een voorbeeld van een scholingsprogramma dat wordt gepromoot via LinkedIn. Dit kan je natuurlijk hetzelfde inrichten bij een vacature.

LinkedIn bedrijfspagina

 

Interactie en engagement via LinkedIn bedrijfspagina

Een belangrijk onderdeel van social media voor een bedrijf is de interactie die je hebt met je volgers/connecties. Belangrijk is dat connecties niet het idee krijgen dat het een eenrichtingsweg is van verkeer. Ga daarom de interactie aan. Krijg je reacties op bepaalde posts, geef deze dan een like. Heeft iemand een vraag onder je post achtergelaten? Ga dan het gesprek aan om te laten zien dat het van twee kanten komt. Maar kijk ook vooral wat jouw connecties posten en liken. Ga hierop in en probeer een relatie op te bouwen met dit soort bedrijven. Doordat de communicatie op LinkedIn laagdrempelig is en je ieder bedrijf een berichtje kan sturen is dit een ideaal kanaal voor klantrelaties.

Stimulatie door werknemers

De interactie die je hebt op als bedrijf op LinkedIn hoeft niet alleen te komen vanuit de LinkedIn bedrijfspagina. Waarschijnlijk hebben de meeste werknemers binnen je bedrijf zelf ook een persoonlijk profiel op LinkedIn. Door ook deze profielen in te zetten als stimulatie kan je een grotere kring bereiken met je pagina en je laat aan bedrijven zien dat je post worden gewaardeerd.

 

Contentstrategie voor je LinkedIn bedrijfspagina

Wil je LinkedIn inzetten om te groeien als bedrijf dan zal je het serieus moeten gaan aanpakken. De content die je gaat plaatsen moet dan ook ergens op gebaseerd zijn. LinkedIn geeft voor alle content die geplaatst wordt statistieken. Het is natuurlijk leuk om te zien hoe vaak een bericht is gezien, maar deze statistieken kan je ook inzetten om een strategie te bepalen voor je content. Je kan per bericht zien of het goed werkt. Probeer dus verschillende concepten uit en kijk wat het beste werkt. Kijk hierbij ook naar de tijden en dagen waarop je iets plaatst. Zo kan je achterhalen wanneer jouw doelgroep het meest actief is en je dus de meeste interactie en engagement kan creëren. De volgende statistieken zijn handig om in de gaten te houden:

  • Demografische gegevens zoals plaats, functie, bedrijf, branche etc.
  • Interactie zoals likes, reacties, weergave en nieuwe connectieverzoeken.
  • Verkeerstatistieken
  • Welke branches, soorten bedrijven zien voornamelijk je berichten.

Adverteren op LinkedIn

Naast de organische content die je kan plaatsen op LinkedIn kan je natuurlijk ook aan de slag gaan met adverteren. Ook LinkedIn biedt de mogelijkheid om door middel van advertenties je doelgroep te bereiken. Door betaalde advertenties kan je in korte tijd een specifieke doelgroep bereiken. Je wil als je geld uitgeeft aan adverteren natuurlijk wel dat je de juiste doelgroep bereikt en geen onnodige kosten uitgeeft. Heb je zelf niet zo veel verstand van online adverteren of heb je hier geen tijd voor? Kijk dan eens of het uitbesteden van SEA iets is voor jouw bedrijf.

 

Wat is nieuw? | Dé trends van 2024 over een bedrijfspagina op LinkedIn

Het kanaal LinkedIn blijft zich constant ontwikkelen. Nieuwe updates worden uitgevoerd en nieuwe trends ontstaan op het platform. Om jullie een beetje op de hoogte te brengen van wat er op dit moment speelt qua trends en ontwikkelingen zullen de drie grootste trends en ontwikkelingen van dit moment worden besproken.

Trend 1: Hoe belangrijk is het verhaal?

Een ontwikkeling die op dit moment plaatsvindt, is humanisering van bedrijven. Mensen hebben geen behoefte meer aan bedrijven die alleen maar bezig zijn met de producten of diensten die ze verkopen. Ze verwachten een verhaal, een doel, een ambitie en de mensen die daarachter zitten. Het gaat steeds meer om het hele pakket en niet alleen hoe goed je product wel niet is. Heb je een goed product, maar is je branding eromheen niet goed? Dan zul je het steeds moeilijker gaan krijgen. Zorg dus voor een verhaal bij je bedrijf. Laat je gezicht zien en speel in op deze ontwikkeling, want dit zal in de toekomst alleen nog maar toe gaan nemen.

Trend 2: Lange klantrelaties de toekomst?

Een tweede ontwikkeling die steeds belangrijker wordt is het opbouwen van een relatie met je connecties/klanten. Bedrijven kiezen er steeds vaker voor om eerder te kiezen voor een bedrijf waar ze een goede relatie mee hebben dan het bedrijf dat het product of dienst het goedkoopste aanbiedt. Die hangt ook wel samen met de trend van humanisering. Het gaat niet alleen meer om een product of dienst, maar om de gehele samenwerking die je hebt met een bedrijf.

Trend 3: Creatieve content steeds populairder

De laatste ontwikkeling is dat consumenten steeds meer verwachten van bedrijven qua content. Er wordt van je verwacht om creatief te zijn, omdat als dat niet zo is er genoeg andere opties zijn waar ze naartoe kunnen gaan. Daarbij heeft komst van ChatGPT dit ook wel versterkt. Ook het gebruik van video’s en afbeeldingen wordt steeds populairder omdat alleen een saai stukje tekst niet meer genoeg is. Ga dus aan de slag met je content en zorg dat je creatief bent met wat je plaatst.

 

Voor een professionele LinkedIn bedrijfspagina: Tools2Grow staat voor je klaar!

LinkedIn is een kanaal wat steeds meer groeit en waar steeds meer mogelijkheden liggen. Wil je als bedrijf dit goed aanpakken dan kost dit een hoop tijd en kennis. Tools2Grow helpt bedrijven met het oppakken van dit soort processen. Binnen Tools2Grow zitten per kanaal specialisten die zich focussen op alle ontwikkeling binnen deze kanalen. Ben jij op zoek naar advies en/of hulp bij het aanmaken van een professionele LinkedIn bedrijfspagina? Neem dan contact op met Tools2Grow om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

 

Veelgestelde vragen LinkedIn Bedrijfspagina

Ga naar je bedrijfspagina, klik op “Admin tools” en vervolgens op “Page admins”. Hier kun je beheerders toevoegen of verwijderen.

Wees actief, plaats regelmatig updates, nodig connecties uit om je pagina te volgen en promoot je pagina op andere platforms.

Controleer of alle informatie correct en up-to-date is, en zorg ervoor dat de pagina niet is ingesteld op “private”. Het kan ook even duren voordat nieuwe pagina’s worden geïndexeerd door zoekmachines.

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?

Share this story: