Hoe maak ik een LinkedIn bedrijfspagina?
Het niet hebben van een bedrijfspagina op LinkedIn is een gemiste kans, aangezien je via dit zakelijke kanaal uitstekend jouw doelgroep kunt bereiken en zo de eerste stap kunt zetten naar een nieuwe klant. Maar als je nog geen LinkedIn bedrijfspagina hebt, wordt het tijd om deze aan te maken. Maar hoe maak je een LinkedIn bedrijfspagina?
Waarom een LinkedIn bedrijfspagina?
We legden eerder al uit wat een LinkedIn bedrijfspagina precies inhoudt en gaven daarin ook aan waarom het nuttig is om deze voor jouw bedrijf in te zetten. Je kunt er content delen, de interactie gaan met je zakelijke doelgroep en bovendien gemakkelijk schakelen met je eigen medewerkers. Zo haal je de potentie uit een groots zakelijk platform waar mensen nadrukkelijk op zoek zijn naar kennisdelen en het gesprek aan willen gaan met interessante partijen.
Persoonlijk en zakelijk gescheiden
LinkedIn kan natuurlijk door iedereen worden gebruikt, misschien heb je al wel een persoonlijk profiel. Waarom dan toch een zakelijk profiel aanmaken in de vorm van een bedrijfspagina? Het is belangrijk persoonlijk en zakelijk hierin gescheiden te houden omdat een persoonlijk profiel simpelweg beperkingen oplevert. Zo kun je niet adverteren, geen statistieken inzien en geen showcases van je producten vertonen via je persoonlijke profiel. Dat kan met een zakelijke profiel allemaal wel.
Aanmaken LinkedIn bedrijfspagina
Wanneer je definitief hebt besloten dat een bedrijfspagina jouw bedrijf verder kan helpen is het zaak om deze aan te maken. Hoe je dat doet? Je volgt de onderstaande stappen:
- Onder het kopje ‘Werk’ in de menubalk klik je op de knop ‘Bedrijfspagina maken’. (Let op: je moet hiervoor wel ingelogd zijn met je persoonlijke profiel)
- Je kunt nu een type pagina kiezen, variërend van klein bedrijf tot een bedrijf met meerdere merken (in dat geval kies je een showcasepagina)
- Je voert de bedrijfsnaam van je bedrijf in en bedenkt welke URL je wilt gebruiken, dit kun je later niet meer veranderen dus denk hier goed over na.
- Vervolgens vul je de bedrijfsdetails in.
- Tenslotte vul je de profieldetails in en klik je op pagina aanmaken.
Profieldetails toevoegen
Je bedrijfspagina is hiermee zo goed als klaar, maar bij de laatste stap moeten nog een aantal specifieke onderdelen ingevoerd worden waar je goed naar moet kijken. Dit zijn profieldetails die jouw potentiële volgers een eerste kijk geven in jouw bedrijf. Je moet hierbij goed kijken naar:
- Logo: deze verschijnt linksboven op de bedrijfspagina. Belangrijk is om hier goed op de afmetingen (300x300 pixels) te letten.
- Slogan: deze zin van maximaal 120 tekens maakt mensen nieuwsgierig om jouw profiel te bekijken en is zichtbaar wanneer je iets plaatst via je bedrijfspagina.
- Call to action button: om mensen over te halen actie te ondernemen kan een goede call to action niet ontbreken.
- Achtergrondfoto: hiermee laat je zien wat jouw onderneming uitstraalt. Ga altijd voor een echte foto en laat bijvoorbeeld zien wie jouw bedrijf daadwerkelijk is door het team op de foto te zetten.
Hiermee is jouw LinkedIn bedrijfspagina helemaal klaar voor gebruik!
Hulp met je LinkedIn bedrijfspagina
Kom je er niet aan uit met je LinkedIn bedrijfspagina of wil je graag het optimale resultaat eruit halen? Dan kun je dit deel van je LinkedIn marketing overlaten aan specialisten. Wij helpen je graag met het inrichten van een bedrijfspagina die laat zien waar jouw bedrijf voor staat en zorgen voor interactie met je doelgroep.