Hoe maak je een Google Shopping campagne?

Google Shopping is de ideale manier om jouw producten op het juiste moment te tonen aan geïnteresseerden. Maar hoe begin je hieraan? Hoe stel je die campagne in die jou het beste resultaat gaat opleveren en die jouw producten over de toonbank laat vliegen? Met andere woorden: hoe maak je een Google Shopping campagne?

Google Merchant Center

Google Shopping campagne makenDe campagnes van Google Shopping draaien eigenlijk via een speciaal platform: Google Merchant Center. Door jouw producten hier aan te koppelen kun je Shopping toevoegen als onderdeel van je SEA. Via het Merchant Center wordt alles verspreid en kun je de gewenste informatie bij de producten verspreiden. Stap 1 op weg naar de succesvolle Google Shopping campagne is dus ook het koppelen met Google Merchant Center.

Shopping-feed

Je kunt zelf volledig bepalen welke producten je wilt uitlichten met behulp van een shopping-feed. Vanuit je website kun je eenvoudig de verschillende producten die belangrijk zijn voor de advertenties uploaden in deze feed. Afhankelijk van je webshop kun je hier een plugin of extensie voor gebruiken. Na het aanmaken van de feed kun je deze weer koppelen in je Google Merchant Center, zodat alles aan elkaar gelinkt zit.

Productinformatie

Shopping campagnes zijn er op gericht om snel mensen te laten vergelijken tussen producten waar ze naar op zoek zijn. Dus is het belangrijk dat je de juiste informatie snel en overzichtelijk aanbiedt. Je kunt bijvoorbeeld de prijs en de beschikbaarheid laten weergeven, maar zorg er ook voor dat de juiste producttitel in beeld komt. Je wilt immers dat deze aansluit op waar mensen veel naar zoeken, zodat ze worden aangespoord voor jouw product te kiezen.

Succesformule

Om jouw Google Shopping succesvol te maken en te zorgen dat jouw producten veel verkocht worden zijn er een aantal dingen waar je op moet letten bij het maken van de campagne:

  • Optimaliseer je shopping-feed: bekijk welke gegevens je zichtbaar wilt maken en zorg voor een automatische update van wijzigingen.
  • Biedstrategie: afhankelijk van de doelstelling van je SEA kun je jouw biedstrategie bepalen. Wil je directe aankopen of vooral mensen naar je website lokken? Of ga je voor een zo groot mogelijk bereik? Voor het bepalen van de juiste strategie kun je altijd bij ons terecht.
  • Monitoren: als de campagne klaar staat is de weg naar succes pas net begonnen. Voor optimale resultaten moet je in de gaten houden hoe de campagne loopt en welke producten succesvol zijn en welke misschien aangepast moeten worden. Ook voor de monitoring staan wij voor je klaar.

Maak jouw Google Shopping campagne

Wil jij jouw producten ook tonen op het moment dat mensen er naar op zoek zijn? Dan is Google Shopping de manier om meer resultaat uit je webshop te behalen. Ga aan de slag met jouw Google Shopping of laat het over aan de experts en haal de klanten binnen.

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?

Share this story: