Hoe beheer je jouw LinkedIn bedrijfspagina?

Wanneer je een LinkedIn bedrijfspagina hebt aangemaakt is het belangrijk om deze goed te onderhouden en optimaal in te richten. Met andere woorden alleen een bedrijfspagina maken is niet voldoende, je moet deze ook zorgvuldig beheren. Een goed ingerichte bedrijfspagina zorgt immers voor meer nieuwe contacten en daarmee ook meer kans op nieuwe klanten. Lees hier alles over het beheren van je bedrijfspagina.

Profiel compleet maken

Beheer linkedin bedrijfspaginaNadat je een bedrijfspagina hebt aangemaakt zijn er nog een aantal dingen die je moet invullen om het profiel van jouw bedrijf compleet te maken. Als beheerder is het belangrijk dit te doen vanuit het idee van jouw doelgroep die jouw bedrijfspagina moet gaan volgen. Er zijn een aantal onderdelen die aandacht verdienen:

  • Beschrijving
  • Specialismes 
  • Hashtags

Beschrijving

Een van de belangrijkste onderdelen is de beschrijving van je bedrijf. Hierbij vertel je over wat je bedrijf doet en vooral waarom jij interessant bent voor je doelgroep. Je wilt daarom zaken benoemen die laten zien waarom jij een autoriteit bent in je vakgebied. Daarnaast is het belangrijk dat jouw doelgroep je kan vinden, dus verwerk in de beschrijving ook zoekwoorden van potentiële klanten. Tenslotte wil je natuurlijk niet dat het stopt bij het lezen van de beschrijving, dus laat ook altijd weten hoe mensen contact op kunnen nemen.

Specialismes

Naast de beschrijving kun je jouw expertise nog meer benadrukken met behulp van specialismes. Je kunt tot wel 20 specialismes toevoegen op je LinkedIn bedrijfspagina. Deze bepalen deels bij welke zoekopdrachten je vertoond gaat worden. Laat hier dus weten waar jouw bedrijf goed in is en wat kenmerkend is voor jouw onderneming. Voorbeelden van specialismes zijn (goedlopende) producten, maar ook competenties en certificeringen waar je over beschikt.

Hashtags

LinkedIn heeft ook de optie om je bedrijfspagina te koppelen aan drie hashtags. Hiermee kun je drie interessante onderwerpen uitkiezen waarop je met jouw pagina content kan volgen, delen en reageren. Deze worden uitgelicht op je pagina waardoor mensen de hashtag ook kunnen gaan volgen om content te krijgen en te profiteren van jouw kennisdeling. Kies dus drie onderwerpen uit die interessant zijn voor jouw bedrijf en business.

Werknemers en fans toevoegen

Linkedin bedrijfspagina optimaliserenAls de pagina optimaal klaar staat wordt het tijd om het bereik van de bedrijfspagina te vergroten. Dit kan allereerst door je werknemers te koppelen. Dit kunnen werknemers zelf doen door in hun eigen profiel aan te geven dat ze bij jouw bedrijf werken. Zelf kun je wel voor fans zorgen. Fans zijn mensen die de pagina volgen en dus erg belangrijk. Door via je eigen persoonlijke pagina een link te delen naar de bedrijfspagina kun je onder jouw netwerk fans vergaren. Dit kunnen je werknemers uiteraard ook doen voor een groter bereik. Ook promotie van je LinkedIn bedrijfspagina is mogelijk om deze groep te vergroten.

 Beheerders toevoegen

Wil je jouw bedrijfspagina op LinkedIn niet helemaal alleen beheren of heb je überhaupt geen tijd om hier mee bezig te zijn? Dan kun je beheerders toevoegen. Je kunt bijvoorbeeld meerdere werknemers toevoegen. Een andere optie is om het beheer van jouw bedrijfspagina uit te besteden als onderdeel van je LinkedIn marketing. Door bij de admin tools op ‘edit’ te drukken en vervolgens de optie ‘designated users only’ aan te vinken kun je meerdere beheerders benoemen. We kunnen je ook adviseren over het optimaliseren van je LinkedIn marketing.

Creëer de optimale bedrijfspagina

Wil jij graag meer resultaat halen uit je LinkedIn? Dan is het beheer van je bedrijfspagina een belangrijk onderdeel waarmee je het bereik van jouw bedrijf kunt vergroten. Wij helpen je graag met het inrichten van de bedrijfspagina om zoveel mogelijk interessante mensen te bereiken. Het uitbesteden van jouw LinkedIn marketing kan je nog meer resultaat opleveren. Benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Vraag dan direct een gratis Quickscan aan!

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?

Share this story: