Spring naar content

Weet jij hoe je jouw LinkedIn marketing het beste kunt inzetten voor het beste resultaat? Ken je alle mogelijkheden en weet je wat wel en wat niet werkt? Gezien alle opties is het vaak lastig om een goede eenduidige strategie te bepalen. Dus is het handig om precies te weten wat wel en niet kan. Ontdek hier alles over jouw LinkedIn marketing.

Wat kun je met LinkedIn marketing?

LinkedIn marketing is een zakelijk platform dat vooral uitkomst biedt aan de zakelijke doelen van jouw bedrijf. Je kunt de zichtbaarheid van zowel jou persoonlijk als van het bedrijf vergroten en actief nieuwe relaties opbouwen, die uiteindelijk kunnen leiden tot klanten. Op LinkedIn vind je vooral ondernemers en bedrijven die op zoek zijn naar nieuwe inzichten en willen netwerken. Ideaal dus voor de b2b markt.

Onderdelen van je LinkedIn marketing

Om die zakelijke markt zo goed mogelijk te bereiken kun je gebruikmaken van verschillende onderdelen binnen LinkedIn. De belangrijkste onderdelen die kunt inzetten zijn:

  • Bedrijfspagina
  • Persoonlijk profiel
  • Groepen
  • Advertenties

Bedrijfspagina

De bedrijfspagina kan de zichtbaarheid van je bedrijf vergroten. Je kunt laten zien waar je voor staat als bedrijf en je kunt berichten delen met je doelgroep. Bovendien kun je hier heel selectief beslissen wie wat van jou te zien krijgt. Zo kun je jouw boodschap goed laten aansluiten op de ontvanger. Bovendien is de content die gedeeld wordt veel langer zichtbaar dan op concurrerende platformen als Facebook en Instagram. Het maakt je bedrijfspagina de ideale basis van jouw LinkedIn marketing.

Persoonlijk profiel

Naast de bedrijfspagina is het belangrijk om ook je persoonlijke profiel in te zetten als marketinginstrument. Mensen hechten vaak meer waarde aan persoonlijk gedeelde content, in plaats van via de bedrijfsaccount. Dit zorgt voor meer interactie. Persoonlijke content is dus een belangrijk onderdeel van je LinkedIn strategie.

Interactie via groepen

LinkedIn heeft ook diverse groepen waarin mensen inhoudelijke kennis met elkaar doelen. Je kunt hier lid van worden en actief interacteren, waardoor je echt binding krijgt met je doelgroep. Let er wel op dat je dit niet als promotiekanaal gaat gebruiken, maar op een inhoudelijke manier je zichtbaarheid vergroot. Zo kun je jouw expertise laten zien en kun je interessante connecties opbouwen.

Advertenties

Tenslotte kun je ook via LinkedIn adverteren. Hiermee kun je specifieke diensten, producten of waardevolle content delen onder jouw doelgroep. Het voordeel van adverteren op LinkedIn is dat je kunt targeten op zakelijke kenmerken, iets wat op andere platformen niet mogelijk is. Je kunt ook mensen over de streep halen om klant te worden, bijvoorbeeld door websitebezoekers te benaderen met extra info in de vorm van een whitepaper of e-book.

LinkedIn marketing uitbesteden

Er zijn dus talloze mogelijkheden om LinkedIn in te zetten voor meer resultaat voor jouw bedrijf, zeker op de b2b markt. Juist vanwege het grote aantal mogelijkheden kan het raadzaam zijn om jouw LinkedIn door anderen te laten beheren, om er zeker van te zijn dat de juiste strategie gekozen wordt en je zelf kunt focussen op je eigen werkzaamheden binnen het bedrijf.

Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.

Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.