Het bekijken van de advertenties van concurrenten op LinkedIn kan zeer nuttig zijn voor jouw eigen bedrijfsstrategie. Door te weten welke advertenties succesvol zijn voor jouw concurrenten, kun je je eigen advertentiecampagnes aanpassen en verbeteren. Bekijk hoe je binnen 3 klikken de LinkedIn-advertenties van concurrenten kunt bekijken.
In drie klikken naar de advertenties van je concurrenten
Je kan al binnen drie simpele stappen de advertenties van je concurrenten bekijken. Hieronder worden deze stappen even toegelicht, zodat jij dit gemakkelijk zelf toe kan passen.
Stap 1: Google op de naam van de concurrent + ‘LinkedIn pagina’
Stap 2: Ga naar de LinkedIn bedrijfspagina van de concurrent en kijk bij ‘bijdragen’
Stap 3: Klik op advertenties
Wanneer je op LinkedIn bij advertenties kijkt, krijgt je een mooi overzicht van alle advertenties die door de organisatie zijn ingezet de afgelopen tijd. Zo kun je precies zien wat je concurrent heeft gedaan. Staan hier geen advertenties? Dat betekent dat jouw concurrent nog geen LinkedIn-campagnes heeft ingezet. In dat geval kan het natuurlijk een slimme strategie zijn om met jouw organisatie juist wél LinkedIn-campagnes op te zetten.
Een LinkedIn-strategie opzetten op basis van concurrenten
Weet je inmiddels wat je concurrenten allemaal op LinkedIn hebben gedaan? Top! Dan kun je jouw strategie hier op aanpassen. Kijk goed naar wat voor producten en diensten zij aanbieden en wie hun doelgroep is. Kijk ook naar hoe ze deze doelgroep proberen te bereiken en wat daarin wel of niet werkt. Dit kan je helpen bij het definiëren van je eigen doelgroep en bij het bepalen van de juiste boodschap voor je eigen advertenties.
Leren van je concurrenten
Daarnaast kan het inzien van de advertenties van je concurrenten ook helpen bij het identificeren van nieuwe markten en kansen. Als je ziet dat een concurrent succesvol is met een bepaald product of dienst, kan dat aangeven dat er vraag naar is in de markt. Dit kan je helpen bij het uitbreiden van je eigen productaanbod of bij het ontwikkelen van nieuwe diensten. Bovendien kan het ook bijdragen aan een betere positionering van jouw merk. Als je weet wat je concurrenten doen, kun je daarop inspelen en je eigen merk op een unieke manier positioneren.
Aan de slag met LinkedIn Ads
Al met al kan het bekijken van de advertenties van concurrenten op LinkedIn je dus inzicht geven voor jouw eigen campagne. Door de trends en boodschappen van concurrenten te analyseren, kun je je eigen aanbod en marketingstrategie aanpassen om zo efficiënter te communiceren met je doelgroep. Misschien ligt er bovendien wel een gat waar je in kunt springen als de concurrentie hier nog niks mee doet. Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden van adverteren via LinkedIn. Meer weten? Neem contact met ons op!
Interessante artikelen voor jouw business
Bekijk ook deze blogs
Joris spart graag met
je verder over vette ideeën.
Ik wil jou, jouw organisatie en jouw klant eerst goed begrijpen. Tijd voor koffie dus.